در ۳ ماهه امسال؛

پرداخت ۶۶۵ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان فارس

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: ۶۶۵ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس در ۳ ماهه نخست امسال با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد استان فارس بابیان اینکه ازدواج، نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و جامعه را تشکیل می‌دهد، گفت: اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی ازدواج را نه تنها کاری محبوب و مقدس دانسته، بلکه جوانان را مؤکدا بدان توصیه کرده است.

وی، پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان تحت حمایت را، از سرفصل‌های حمایتی مهم این نهاد برشمرد و افزود: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

بذرافشان با بیان اینکه کمک هزینه ازدواج، در قالب کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان مشمول دریافت این خدمت ارائه می‌شود، تصریح کرد: در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری، ۶۶۵ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان استان پرداخت شده است.

مدیر کل امداد فارس عنوان کرد: این میزان کمک هزینه ازدواج به منظور کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور و همچنین ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت کمیته امداد استان فارس پرداخت شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در ۳ ماهه ابتدایی سال ۵۴۰ نوعروس، ۷۵ نو داماد و ۵۰ بانو جهت ازدواج مجدد، کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال دریافت کردند.

بذرافشان افزود: جهت تامین و پرداخت این میزان کمک هزینه، ۱۹ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال از طریق اعتبار دولتی و ۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال نیز از محل درآمد محلی و کمک خیران تأمین‌شده است.

مدیر کل امداد فارس در تصریح کرد: هر یک از نوعروس‌ها ۴ میلیون تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو داماد‌ها ۲ میلیون تومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند. همچنین بانوان جهت ازدواج مجدد نیز ۴ میلیون تومان و میزان دریافتی کمک هزینه ازدواج در مناطق محروم برای نوعروسان ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اظهار کرد: زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد که فاقد شغل و دارای مهارت هستند، علاوه بر دریافت کمک هزینه ازدواج، از تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان بهره مند می‌شوند. همچنین برای ازدواج مجدد بانوان علاوه بر خدمات مذکور، کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن و بیمه اجتماعی نیز ارائه می‌شود.
انتهای پیام/م

اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار