بهره‌مندی ۲۵ هزار دانش‌آموز فارسی از خدمات تحصیلی کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: ۲۵ هزار و ۴۱۴ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از خدمات تحصیلی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه حمایت تحصیلی از دانش آموزان یکی از سیاست‌های کمیته امداد در راستای کشف استعداد و شکوفایی آنان است، گفت: تحصیل حق هر فرزند ایرانی است و هیچ دانش آموز یا دانشجوی نیازمندی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۱۴ دانش آموز و ۴ هزار و ۷۲۷ دانشجو در استان تحت حمایت هستند که از خدمات کمک هزینه تحصیلی و بسته‌های حمایتی بهره مند می‌شوند.

بذرافشان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۲۵ دانش اموز در مناطق محروم استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۱۲ هزار و ۲۰۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۷ هزار و ۱۶۲ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۶ هزار و ۵۱ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در استان تحصیل می‌کنند.

مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه تمامی این دانش آموزان در طول سال از کمک هزینه تحصیلی و لوازم تحریر تحصیلی بهره مند می‌شوند، گفت: کمیته امداد استان فارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم تحریر در اختیار دانش آموزان تحت حمایت قرار داده است. دانشجویان تحت حمایت نیز ۴۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال خدمات کمک هزینه و ایاب و ذهاب دریافت کرده اند.

بذرافشان سرفصل‌های مساعدت به دانش آموزان را تهیه کتب، پرداخت ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی و آزمون‌های آمادگی راهیابی به دانشگاه بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۴۷ دانش آموز نخبه در مقاطع تحصیلی مختلف در استان مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد ۲۹۴ دانش آموز نیز در ۵ خوابگاه شبانه روزی امداد ساکن هستند.
انتهای پیام/م

بهره‌مندی دانش‌آموزان فارس از خدمات تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار