عرفانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فوت ۴ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو/ آمار مبتلایان کاهش داشته است

رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

فوت ۴ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو/ آمار مبتلایان کاهش داشته استعرفانی رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی وزارت بهداشت  امروزه هیچ بیماری واگیری  در سراسر کشور طغیان نداشته است و وزارت بهداشت بیماری‌های واگیر را با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تکثیرحشرات در مناطق گرم سیر به طور جدی کنترل و رصد می‌کند.
 
وی ادامه داد: اگر سیستم بهداشت به طور کامل آماده نباشد با شروع فصل گرما بیماری‌های منتقله از دام یا سایر ناقل‌ها مانند حشرات به ایجاد طغیان در کشور منجر می‌شود و در این بین شیوع برخی از بیماری‌های واگیر به دلیل مصرف آب یا غذای آلوده است.
 
عرفانی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه آلوده به این ویروس به انسان منتقل می‌شود، افزود: ویروس تب کریمه کنگو از ۲ طریق  تماس با خون آلوده و یا زخم روی پوست به انسان منتقل می‌شود.
 
رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مصرف فراورده‌های دامی به طور نیم‌پز احتمال  بروز بیماری تب کریمه کنگو در افراد را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: امسال نزولات آسمانی در کشور رشدی قابل توجه داشته و این مسئله شرایط را برای تکثیر  حشرات به‌طورکامل مهیا کرده است به همین دلیل وزارت بهداشت برنامه‌های کنترلی خود را در زمینه رصد بیماری‌های واگیر و ناقلان آن بیماری در سراسر کشور از جمله مناطق سیل زده انجام داده است.

 اردیبهشت؛ احتمال شیوع بیماری‌های واگیر  از طریق کنه

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در کمربند جغرافیایی بیماری واگیر قرار دارد، بیان کرد: همچنین حشرات ناقل بیماری‌های واگیر با شروع فصل گرما افزایش پیدا می‌کند به طوری‌که در اردیبهشت ماه احتمال شیوع بیماری‌های واگیر  از طریق کنه افزایش پیدا می‌کند.
 
عرفانی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا این لحظه تعداد ۴۸ نفر در ۱۳ استان کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند و متاسفانه از این تعداد چهار نفر فوت کردند و بقیه درمان شده‌اند.

فوت پنج درصد از مبتلایان تب کریمه کنگو

رئیس اداره بیماری واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: اگر اقدامات درمانی به موقع انجام نشود ۳۰ تا ۶۰ درصد از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو فوت می‌کنند به طوری که امسال نیز تا به این لحظه حدود پنج درصد از افرادی که به عارضه تب کریمه کنگو مبتلا شده بودند، فوت کرده‌اند.
 
وی گفت: آمار مبتلایان و فوت شدگان  کشورمان به بیماری تب کریمه کنگو در حد استاندارد‌های دنیاست و تعداد مبتلایان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
 
عرفانی گفت: تعداد مبتلایان به بیماری سالک از ۱۸ استان کشور بوده و این بیماری از جوندگان و حتی انسان به انسان منتقل می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار