گویا در آستانه عید قربان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نکات بهداشتی که در ذبح قربانی باید رعایت کرد/ خطر ابتلا به یک بیماری کشنده در کمین است

رئیس بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت درباره رعایت نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان توضیحاتی داد.

محمدمهدی گویا رئیس بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رعایت برخی نکات  اظهار کرد: یکی از سنت های دینی مسلمانان در روز عید قربان، ذبح دام است و در این راستا مردم کشور ما نیز اقدام به ذبح دام در عید قربان می کنند اما باید توجه داشت برای اینکه کمترین خطر سلامت افراد را تهدید کند،باید برخی نکات بهداشتی را در هنگام ذبح و مصرف گوشت قربانی رعایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از خریدن دام از افراد دست فروش و کنار خیابان جدا پرهیز کنند، گفت: سازمان دامپزشکی برای روز عید قربان تمهیدات خوبی را اندیشیده و مکان‌هایی را برای عرضه بهداشت دام زنده و ذبح آن در نظر گرفته است.

هشدار وزارت بهداشت

قربانی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنید

رئیس بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به خطر ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنگو ادامه داد: تهیه دام از مراکز مجاز مورد تایید سازمان دامپزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو است و وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌کند تا از خرید گوسفند از کنار خیابان پرهیز کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

گویا بیان کرد: برای ذبح دام باید یک سری اصول بهداشتی رعایت شود و در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی آموزش‌های لازم را به کسانی که مسئولیت ذبح دام در مراکز مجاز را دارند، است.

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره ذبح دام در آستانه عید قربان/ خطر ابتلا به یک بیماری کشنده در کمین است

نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان

وی با اشاره به رعایت برخی نکات بهداشتی ذبح دام در عید قربان گفت: رعایت این نکات بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح دام ممکن است به بیماری‌های خطرناکی مانند تب کریمه گنگو مبتلا شوند.

رئیس بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو  از طریق مصرف گوشت و بیشتر در صورت مصرف جگر یا گوشت دام خام وجود دارد.

هشدار وزارت بهداشت

خطر ابتلا به بیماری کشنده تب کنگو در کمین است

وی ادامه داد: در اثر ذبح دام در خانه امکان انتقال ویروس تب کریمه کنگو در اثر تماس با دام یا ترشحات خونی وجود دارد، به همین دلیل تاکید داریم که دام در کشتارگاه‌های مورد تأئید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی ذبح می‌شود،  در مراکز مجاز ذبح دام، گوشت در سالن های پیش سرد  نگهداری و  ویروس تب کریمه کنگو از بین می رود.

گویا تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی در ایامی مانند عید قربان که ذبح دام افزایش پیدا می‌کند، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله تب کریمه کنگو موثر است.

رئیس بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های آموزشی خوبی برای پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو دارد، زیرا این بیماری واکسن یا داروی خاصی ندارد و در هنگام ابتلای افراد به این عارضه، ممکن است بیماری‌ به موقع شناسایی و درمان نشود و فرد حتی در مواردی جان خود را از دست دهد.

توصیه‌های وزارت بهداشت درباره ذبح دام در آستانه عید قربان/ خطر ابتلا به یک بیماری کشنده در کمین است

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تب کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار