ارسال دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضا

فضاپیمای خورشیدی لایت‌سیل به همراه موشک فالکوم به فضا ارسال شد و قرار است ماموریت‌های خاصی را انجام دهد.

ارسال دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که در تاریخ ۳ تیر ۱۳۹۸ موشک SpaceX's Falcon به فضا پرتاب شد، فضا پیمای لایت سیل را نیز با خود حمل کر و در مقصد از پیش تعیین شده قرار داد. لایت‌سیل-LightSail که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به بادبان کشتی‌های قدیمی دارد با هدف تحقیق و بررسی اوضاع جوی در مدار زمین و بررسی کیفیت تابش‌های نور به سمت فضا فرستاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: ربات مکعبی ناسا، دستیار هوشمند فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی


لایت‌سیل-LightSail دومین بادبان غول پیکری است که با هدف آزمایش روی نور خورشید به فضا ارسال می‌شود. گفتنی است لایت سیل شماره ۱ در سال ۲۰۱۵ میلادی با موفقیت به مدار زمین فرستاده شد. سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا به گونه‌ای لایت سیل را طراحی کرده است که با حذف نور خورشید، فعل و انفعالات شیمیایی خاصی را انجام داه و اطلاعات بدست آمده را به مراکز تحقیقاتی ارسال می‌کند.

ارسال دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضا

بررسی آسیب‌های نور خورشید به وسیله فضاپیمای لایت‌سیل ۲

زمانی که در سال ۲۰۱۵ اولین نمونه این بادبان غول پیکر به فضا ارسال شد.  کارشناسان بسیاری عملکرد لایت سیل-LightSail را زیر غول بردند و آن را بی‌فایده دانستند. اما فعالیت‌ها و اطلاعات دریافت شده از این فضاپیما در طول سال‌های گذشته دانش فضایی انسان‌ها نور خورشید را بسیار افزایش داده و هم چنین به دانشمندان کمک ویژه‌ای در جهت مبارزه با نابودی لایه اوزن کرده است.

ارسال دومین فضاپیمای تحلیلگر نور خورشید ناسا به فضا

موشک SpaceX's Falcon در تاریخ ۳ تیر سال ۱۳۹۸ با موفقیت زمین را ترک کرد و فضاپیما لایت سیل را نیز با خود به فضا برد. لایت سیل در عین سادگی از ساختار دقیق و پیچیدگی برخوردار است. ئانشمندان ناسا قصد دارند پروژه لایت سیل را هم‌چنان ادامه داده و نمونه‌های پیشرفته‌تر و تکامل یافته‌تری از این فضا پیما را در آینده‌ای نزدیک به فضا ارسال کنند.

انتهای پیام/

بادبان فول پیکر ناسا در مدار زمین قرار گرفت

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اين چه فعل و انفعالات شيمياييه كه فقط باس در شرايط خلا و بي وزني و بدون ذرات خورشيد انجام ميگيره ؟؟؟؟
آخرین اخبار