معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ناوگان کمباین برداشت گندم باید نوسازی شود

کشاورز گفت: با استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون، ناوگان فرسوده کمباین برداشت گندم در استان‌ها طی ۲ سال باید نوسازی شود.

ناوگان کمباین برداشت گندم باید نوسازی شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در هفتادمین جلسه کمیته فنی گندم گفت: شرکت‌های سازنده کمباین باید موظف به نصب سامانه پایش ضایعات و عملکرد برداشت در کمباین باشند و این موضوع باید اجباری باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور نیاز به نوسازی ناوگان کمباین دارد، گفت که لازم است سالانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه کمباین تأمین شود و سازندگان در این زمینه نیز باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید مشکلات و موضوع آورده و وثیقه کشاورزان برای خرید کمباین را به منظور استفاده از تسهیلات، مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و مشکلات موجود را اصلاح و رفع نماید.


بیشتر بخوانید: افزایش سود زیره‌کاران و کوتاه شدن دست واسطه‌ها به کمک بورس کالا


کشاورز خاطرنشان کرد: در استان‌ها باید اکیپ برداشت با مدیریت ادارات فناوری‌های مکانیزه تشکیل شود و آموزش‌های لازم را به کمباین داران ارائه کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: استان‌هایی که از ناوگان فرسوده کمباین در برداشت استفاده می‌کنند طی ۲ سال باید با توجه به امکان استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به نوسازی ناوگان کمباین اقدام کنند.

کشاورز با تاکید بر اینکه باید گزارش‌ها و موارد مطرح شده در خصوص سامانه‌های فرآوری بذر گندم در کشور جدی گرفته شوند و از نقطه نظرات استقبال و بهره‌برداری شود، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های بوجاری باید مطابق با استاندارد‌های موجود کار کنند تا هم از زیان مادی و هم از هدر رفت بذر جلوگیری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به شرکت‌های سازنده داخلی توصیه کرد: برای به روز کردن دستگاه‌های خود برنامه داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها هر چند سال یکبار باید جایگزین، اصلاح و بازسازی شوند و آموزش اپراتور‌ها باید با همکاری انجمن تولیدکنندگان بذر اصلاح شده همزمان انجام گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار