مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

زنگ خطر صنعت طیور نواخته شد / ساختار تراز نامه‌ واحد‌های خوراک دام با زیان انباشته‌ای روبه روست

شیرزاد گفت: فعال بودن ۴۰ درصد از بخش طیور و سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی حاکی از نواخته شدن زنگ خطر این صنعت است.

سرمایه‌گذاری بخش طیور در مقابل ظرفیت ناقص واحد‌های تولیدی زنگ خطری به شمار می‌رود / ساختار تراز نامه‌ای واحد‌های خوراک دام با زیان انباشته‌ای روبه رو است به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پنجمین همایش و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار کرد: در حال حاضر ساختار ترازنامه‌ واحد‌های خوراک دام با زیان انباشته قابل توجهی روبه ‌روست که این امر نشان از افزایش هزینه‌های دستمزد در این صنعت می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت طیور پایدار نیست، افزود: فعال بودن ۴۰ درصد از بخش طیور و سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی حاکی از نواخته شدن زنگ خطر این صنعت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت طیور به سبب زیان انباشته توان مذاکره برای فاینانس و تأمین مالی برای مذاکره با بانک‌ها را ندارد این در حالیست که افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند سود بیشتری را برای تولیدکنندگان در بر داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ضرورت افزایش قدرت چانه‌زنی تشکل فراگیر صنعت طیور


شیرزاد گفت: در شرایط فعلی باید تدابیری جدی برای این صنعت اندیشیده شود چراکه تولیدکنندگان با ریسک بالایی در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی استاندارد‌های ترازنامه‌ای ما از منظر حسابرسی این صنعت را حمایت نمی‌کند بنابراین مکانیزمی برای پوشش ریسک این صنعت باید فراهم شود چراکه پایداری بلند مدت این صنعت با ریسک فراوانی همراه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: با توجه به آن که پایداری این صنعت با ریسک فراوانی همراه است از این رو باید قیمت تمام شده تا حد ممکن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سرکوب قیمت به کارخانجات خوراک فشار وارد می‌کند، گفت: هم‌اکنون ما در حال جنگ با این فضا هستیم و به همین دلیل باید به فکر مکانیزم حمایتی بیشتر برای این صنعت باشیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان تصریح کرد: همه کشور‌ها ارزش سهام اعضای خود را با کشور‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند، اما این موضوع در ایران مغفول است.

انتهای پیام/

تنها  ۴۰ درصد  بخش طیور فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار