مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۵ برابر حد مجاز رسید/ سرعت باد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت شدمحسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تا پیش از ظهر امروز سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۵۱۵ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

محسن حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه نیز «وزش باد شدید و گردوخاک» و در برخی نقاط «توفان و گردوخاک» در شمال استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط در نقاط مستعد بویژه محور‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان سبب وقوع توفان گرد و خاک نیز خواهد شد که پیامد آن علاوه بر کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا، اختلال جاده‌ای است.

حیدری افزود: انتظار می‌رود وزش این باد و توفان شدید منجر به تشکیل توده گرد و غباری و نفوذ آن به مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی‌تر این استان شود.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار