شدت توفان ادارات ۵ شهرسیستان را به تعطیلی کشاند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی ادارات و نهاد‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز فردا چهارشنبه به علت توفان شدید همراه با گرد و خاک تعطیل است.

شدت توفان ادارات ۵ شهرسیستان را به تعطیلی کشاندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار دشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت وزش باد، افزایش بیش از حد مجاز ریزگرد‌ها و آلودگی هوا تمامی ادارات شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در شهرستان‌های پنج گانه سیستان تعطیل نیستند.

وی افزود: به علت شرایط نامناسب جوی در شمال استان، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در این منطقه درحالت آماده باش هستند.

شهنوازی افزود: افراد کهنسال و بیماران تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه امروز در شمال سیستان و بلوچستان به بیش ۱۰۰ کیلومتر برساعت و غلظت ذرات معلق در هوا هم به ۱۰ برابر حد مجاز رسید.

بنابه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در سیستان آغاز شده تا اواخر هفته با شدت تداوم دارد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گرد و غبار گسترده ناشی از وزش باد در زابل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به هزار و ۵۱۵ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۰ برابر حد مجاز رساند.

محسن حیدری اظهار داشت: بیشینه سرعت لحظه‌ای باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از امروز در منطقه سیستان آغاز شده تا اواسط اواخر هفته در منطقه تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان تا آخر هفته در نواحی شمالی ادامه دارد به طوری که تا پنج شنبه وزش باد شدیدتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط در نقاط مستعد بویژه محور‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان سبب وقوع توفان گرد و خاک نیز خواهد شد که پیامد آن علاوه بر کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا، اختلال جاده‌ای است

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
خدا مردم صبور دیار سیستان و بلوچستان را حفظ کند .
آخرین اخبار