رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

مهمترین علل وقوع تصادفات فصل تابستان در استان ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام همزمان با شروع سفر‌های تابستانی از مهمترین عوامل شکل گیری وقوع تصادفات فصل تابستان در استان ایلام خبر داد.

مهمترین علل وقوع تصادفات فصل تابستان در استان ایلام

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلامگفت:طرح ترافیکی تابستانی سال ۹۸ از اول تیرماه سال جاری با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:با توجه به تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه انتظامی استان، ارتکاب تخلفات سرعت غیرمجاز با ۴۷ درصد، انحراف به چپ وسایل نقلیه با ۲۹ درصد و عدم توجه به جلو در حین رانندگی با ۱۹ درصد از عوامل اصلی شکل گیری تصادفات در طرح تابستانی سال گذشته بوده است.

همتی زاده افزود:بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها به میزان ۳۹ درصد بوقوع پیوسته که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان جهت رسیدن زودتر به مقصد بوده است.

وی بیان کرد:بیشتر وسایل نقلیه مقصر در تصادفات مربوط به سواری‌ها به میزان ۵۵ درصد بوده که این موضوع بیانگر عجله و شتاب رانندگان این دسته از وسایل نقلیه در حین رانندگی، نداشتن تجربه کافی آن‌ها با شرایط رانندگی در محور‌های برون شهری، سرعت غیرمجاز آن‌ها و عدم توجه به علائم و تابلو‌های نصب شده در سطح محور‌های برون شهری می‌باشد.

رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد:بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته از ساعت ۱۴ الی ۲۰ به میزان ۴۲ درصد و بیشتر مربوط به خروج از جاده و واژگونی وسایل نقلیه بوده که بیانگر سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در این ساعات و خستگی و خواب آلودگی رانندگان در این بازه زمانی می‌باشد.

وی مطرح کرد:محور‌های دهلران، صالح آباد، سرابله، ایوان و ملکشاهی در طرح تابستانی سال گذشته بیشترین میزان وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده اند که نیاز است رانندگان محترم در این محور‌ها بارعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط بیشتررانندگی کنند.

انتهای پیام/ ن

شناسایی علل وقوع تصادفات فصل تابستان در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.