شرکت ۸۲۶ نفر در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم

مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: رقابت‌های مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمان با شرکت ۸۲۶ نفر برگزارشد.

شرکت ۸۲۶ نفر در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مختار یعقوبی مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تشریح برنامه‌های برگزاری چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف درسراسر کشور طی خرداد ماه امسال برگزارشد و در استان کرمان امسال این مسابقات با شرکت ۸۲۶ نفر برگزارشد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات ویژه رده سنی بزرگسال بالای ۱۸ سال در ۱۰ رشته آوایی برگزارشد، افزود: پس از رقابت‌های مرحله شهرستانی ۳۵۳ نفر جواز حضور در رقابت‌های مرحله استانی را کسب کردند.

حجت الاسلام یعقوبی از شروع مرحله استانی این دوره از مسابقات در روز‌های ۲۵ و ۲۶ تیر ماه به میزبانی شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: در مرحله استانی، رقابت‌ها از حساسیت بالایی برخورد است و خروجی این مسابقات معرفی نمایندگان استان برای حضور در رقابت‌های کشوری است.

وی همچنین به برگزاری مسابقات رشته‌های معارفی از ۲۰ تیرماه در شهرکرمان اشاره کرد و گفت: مرحله استانی مسابقات رشته‌های معارفی به صورت کتبی با حضور ۷۰ نفر در محل مهدیه حضرت امام خامنه‌ای اداره اوقاف شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی اوقاف استان تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها مرجع رسمی برگزار کننده مسابقات قرآن کریم در کشور است که هر ساله مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری رابرگزار می‌کند و در نهایت با برگزاری مسابقات بین المللی، ترویج فعالیت‌های قرآنی را در دستور برنامه‌های قرآنی خود دارد.

وی گفت: این سازمان با همکاری اداره آموزش و پرورش مسابقات قرآنی دانش آموزی را به صورت مشترک برگزار می‌کند که در همین راستا سی وهشتمین دوره این مسابقات امسال نیز در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار