در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برکات حضور دختر در خانه چیست؟ + فیلم

حجت الاسلام کفیل با اشاره به روایات ائمه اطهار (ع) درباره جایگاه دختر و برتری زنان نسبت به مردان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خداوند به هر خانه‌ای فرزند عنایت می‌کند، فرزندانی از جنس دختر و پسر. در روایات ائمه اطهار(ع) بارها شنیده‌ایم که دختر حسنه است و پسر  نعمت. همچنین بارها شنیدیم، خانه ای که دختر در آن باشد نور آن خانه دو چندان است. 

«عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: الْبَنَاتُ حَسَنَاتٌ وَ الْبَنُونَ نِعْمَةٌ فَإِنَّمَا یُثَابُ عَلَى الْحَسَنَاتِ وَ یُسْأَلُ عَنِ النِّعْمَةِ؛ از امام صادق (ع) نقل شده است: دختران، حسنه اند و پسران نعمت و (روز قیامت) براى حسنه پاداش داده می‌شود و از نعمت سؤال خواهد شد.» (کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ۶، ص ۶، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق)


بیشتر بخوانید: زندگی نامه حضرت معصومه(س)/ برکات حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم


زن همه جانبه نسبت به مرد برتری دارد/ برکات حضور دختر در خانه چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل خطیب و کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  جایگاه دختران نزد پروردگار اظهار کرد: جنس زن یا دختر است یا همسر، یا مادر. اما باید توجه داشت که این جنس لطیف و گرانقدر «زن» در هر سه موضوع نسبت به مرد برتری دارد. در بسیاری از  روایات آمده که دختر حسنه است و  جالب است که می فرمایند: «خدا به انسان بچه پسری می‌دهد، او فرزند حساب و کتاب دارد.»، اما وقتی دختر حسنه و رحمت باشد، همه جانبه برای آن خانواده ثواب می فرستند. جالب است؛ تنها اسمی که در قرآن آمده، نام یک دختر(مریم) است.

وی در ادامه با اشاره به  عظمت زن و دختر در خانواده بیان کرد: همچنین در روایات داریم خدا به خانه ای که دختر می دهد هر روز هزاران حسنه برای اهل آن خانه نوشته می‌نویسند و با ورودش درب های برکت به روی اهل خانه باز می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به آیه‌ای درباره جایگاه دختر و جاهلیت عرب در زنده به گور کردن دختران، گفت: روزی حضرت ابراهیم خلیل الله (ع)؛ «دست به دعا برداشت که خدایا به من فرزند دختر عنایت کن!»؛ دختران عالم خوشحال باشند که دختر هستند، خانه‌ای که درآن دختر وارد شود اوج شادی باید در آن وارد شود، پس همیشه شکرگزار رحمت دختران باشید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
هزار زحمت بکش دخترت بزرگ کن بعد عروس یک خانواده به اصطلاح متدین میشه واونوقت تازه اول بدبختیش آخ همه ما متدینیم چرا اینقدر بهش زور میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اگر مشکل خانه خریدن و یا اجاره کردن پسران حل بشود و مهریه دختران(چیری که در اسلام آمده و تاکید بر توان و عرف و شان خانواده دختر شده است) آقایان متعهد می شوند؟ بالاخره می خواهی ازدواج کنی نباید یک خونه داشته باشی؟
Netherlands
نرجس
۰۵:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
ای کاش میشد ما اینقدی خوب باشیم که همه ما دختران اسباب رحمت براپدر ومادر هامون بشیم نه اسباب زحمتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خداوند متعال به من دوتا دختر سالم عتا نموده که دنیا دنیا سپاسگذارم و هر روز به خاطر این لطف پروردگار شکر گذارم.
خدایا شکرت به خاطر این مهربانی و لطفی که به من ارزانی داشته ای شکرت شکرت
روز دختر را به تمامی دختران عالم هستی تبریک میگم. روزتون مبارک
Germany
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
شایددخترشادی به خونه بیاره ولی خودش کوه غمه وای به وقتی که شوهربدزبونی گیرش بیادیعنی برااینه انقدخوبیش میگن چون بیچارس غصه شو میخودن چون آزادیش اندازه پسرانیس من یه زنم که اینارومیگم واقعیتاروگفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
شکرالله.الحمدالله رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
پسر جه مگی خوابی یا بیدار با قیمت لوازم خانه مگر جرعت تهیه جهاز را داره البته روزی شما را خدا میرسانه
Switzerland
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
همه اینها در صورت تربیت اسلامی و درنهایت مزین شدن دختر به اخلاق اسلامی صادق است.
که با شرایط فوق در خصوص پسران نیز صد البته صادق است.
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۰۰:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کاملاً درسته....خداوند به خاطر وجود دختر در خانه رحمتش را سرازیر میکنه،اما دخترانی که طبق فرامین دینی تربیت شده باشند.من جایی خوندم که اگه کسی دوتا دختر داشته باشه جاش تو بهشته...اما نه هر دختری باهر تربیتی...
آخرین اخبار