سفیرعراق در کرمان:

تکنولوژی ساخت گنبد امام حسین بی نظیر است/ آماده پذیرایی از هر تعداد زائر اربعین هستیم

سفیرعراق در ایران گفت: تکنولوژی بکار گرفته شده توسط مهندسان ایرانی در گنبد حرم امام حسین (ع) شگفت انگیز وبی نظیر است.

تکنولوژی ساخت گنبد امام حسین بی نظیر است/ آماده پذیرایی اززائرین اربعین را داریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد قندیل سفیرعراق در ایران در بازدید از کارگاه بزرگ ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) در کرمان گفت: من از قبل توصیفاتی از ساخت گنبد حسینی شنیده بودم، اما هیچ گاه ساخت چنین کارگاهی را تصور نمی کردم.

وی با بیان اینکه  من تحصیلاتم مهندسی و درحوزه مسائل هندسی است و اطلاعات نسبتا خوبی در این زمینه دارم، اما این ابداع و اختراعاتی که در ساخت گنبد به کار رفته مشخصا در هیچ کتاب و دانشگاهی ندیدیم و نشنیدیم، افزود:  این از ویژگی‌های ایرانیان است و به عبارتی عشق اباعبدالله این خصوصیت را در ژن‌های شما به وجود آورده تا به این شکل شگفت انگیز در این زمینه کار کنید.

محمدجواد قندیل با تاکید بر ظرافت‌های بکار رفته در بخش‌های مختلف ساخت این گنبد زیبا اظهارکرد: این کارگاه نمونه بارز ارتباط و پیوند دو ملت ایران و عراق را می رساند، اینکه چگونه در این کارگاه ایرانیان از شخصیت‌ها تا مهندسان وجوانان با عشق و علاقه برای اباعبدالله کار می‌کنند و از طرف دیگر هر ساله ما در اربعین شاهد حرکت میلیونی ایرانیان به سوی سرزمین کربلا و زیارت ابا عبدالله هستیم که این نشان از پیوند بین دو ملت دارد.

سفیر عراق تصریح کرد: ما در سفارت جمهوری عراق در تهران توفیق پیدا کردیم تمام امکانات حرکت زائرین حسینی را به عراق فراهم کنیم که ما این توفیق را از دست نخواهیم داد.

محمد جواد قندیل با اشاره به رایگان شدن ویزای اربعین افزود: به نیابت از ملت عراق و مسئولان اعتاب مقدسه در عراق از ملت ایران و رهبر عزیز ایران و ستاد بازسازی عتبات عالیات کمال تشکر را برای خدماتی که در اعتاب مقدس در عراق انجام دادند اعلام می‌دارم.

وی با بیان اینکه  در جای جای این اماکن مقدسه دست و قلم و حرکت شما ایرانیان را همه جهان می‌بینند من به نیابت از ملت عراق ازشما مردم ومسئولین ایرانی تشکر می‌کنم ، تصریح کرد: در دوران مختلف و حتی در زمانی که داعش حمله کرد،همیاری وپشتیبانی شما‌ها را از بزرگ‌ترین مدیران و فرماندهان وآحاد مردم در مقابله با داعش، واینکه شما کنار ما بودید و کمک کردید از یادنخواهیم برد 

سفیر عراق ادامه داد: با فتوای آیت الله سیستانی و رهبری خردمندانه آیت الله خامنه‌ای در ایران موجب پیوند قدرتمند این دو ملت شده و وقتی دو ملت در حصار ظالمانه تحریم آمریکا است ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته با سختی‌هایی که صدور ویزا و ازدحام‌هایی که پیش می‌آمد ما حداقل بیش از ۴ میلیون ویزا صادر کردیم که بیشتر از نیمی از آن برای ایام اربعین بود.

محمد جوادقندیل تاکید کرد: امسال با توجه به رایگان شدن ویزا این رقم به چندین برابر افزایش خواهد یافت . ما در عراق با کمک مدیران وزارت‌ خارجه درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم بهترین امکانات را در اربعین  زائرین فراهم کنیم.

سفیرعراق در ایران اظهار داشت:نمی توانیم رقمی تعیین کنیم، اما ما خودمان را آماده کردیم تا حتی اگر زائران اربعین امسال چندبرابر شود به بهترین شکل میزبانی کنیم.

انتهای پیام/ح

عراق آماده پذیرایی از هرتعداد زائر اربعین است

برچسب ها: اربعین ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار