روایت رهبر معظم انقلاب از زهد و پارسایی پدر بزرگوارشان

به‌مناسبت سالروز رحلت مرحوم آیت‎‌الله سیدجواد خامنه‎‌ای پدر رهبر معظم انقلاب روایتی از آیت الله خامنه‌ای درباره پارسایی و زهد پدرشان را مشاهده می‌کنید.

روایت رهبر معظم انقلاب از زهد و پارسایی پدر بزرگوارشانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن ۱۴ تیر ماه سالروز رحلت مرحوم آیت‎‌الله سیدجواد خامنه‌‎ای پدر گرامی رهبر انقلاب‌، ضمن اشاره به برخی بیانات رهبر معظم انقلاب دربارۀ سیرۀ پدرشان؛، خاطره‎ای از ایشان دربارۀ مرحوم آیت‌اللّه سیدجواد خامنه‎‌ای منتشر شده است.

آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ‌در جریان بازدید از خانه پدری‌شان در مشهد در سال ۷۵ در توصوصف پارسایی والدین خود، فرمودند:

«در این خانه [پدری]، هشت سال پدر و مادر رییس جمهور وقت زندگى کردند. بنده رئیس جمهور بودم و امکانات این کشور تا حدودى که در اختیار رئیس جمهور بود، در اختیار بنده بود؛ اما این پیرمرد و پیرزن کوچکترین توقعى نداشتند که، چون پسرشان رئیس جمهور شده، این خانه را تبدیل به احسن کنند یا دستى به سر و صورتش بکشند.

پدرم تا سال ۶۵ و مادرم تا انتهاى دوران ریاست جمهورى در همین خانه زندگى مى‌کردند؛ اما این خانه کمترین تغییرى در جهت کامل شدن پیدا نکرد؛ این براى جمهورى اسلامى مایه‌ى افتخار و مباهات است.

اگر این خانه از این جهت حفظ شود، خوب است؛ والا از جهت خشت و گل و یا از این جهت که این‌جا محل تولد یا بزرگ شدن فلانى است، حفظ آن ارزشى ندارد. البته فضل این کار به من برنمى‌گردد؛ به آن دو بزرگوار برمى‌گردد که به معناى واقعى کلمه زاهد و به زخارف و ظواهر دنیا بى‌رغبت بودند.» ۱۳۷۵/۰۴/۱۴

روایت رهبر معظم انقلاب از زهد و پارسایی پدر بزرگوارشان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.