چراغ‌های زنون عامل تصادفات در شب/مرگ کودک ۸ ساله ایلامی براثر تصادف

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ تیر ماه در استان ایلام را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

چراغ‌های زنون عامل تصادفات در شب

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: نصب لامپ‌های زنون غیراستاندارد بر روی خودرو‌ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: لامپ‌های زنون غیراستاندارد خودرو‌ها عامل اصلی تصادفات میباشد.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی ادامه داد: نور لامپ‌های زنون می‌تواند راننده مقابل را برای مدت یک تا چهار ثانیه کاملا نابینا کند و حتی تا چند ثانیه بر بینایی تاثیر بگذارد و باعث ایجاد تصادف خطرناک در شب شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآورشد: طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از چراغ زنون ممنوع است ضمن اعمال قانون نسبت به استفاده کنندگان از این لامپ ها، راننده متخلف موظف است برای اصلاح چراغ‌های خودرو موتور سیکلت اقدام کند در غیر اینصورت وسیله نقلیه آن‌ها برابر قانون راهنمایی و رانندگی متوقف و راهی پارکینگ میشوند.

چراغ‌های زنون عامل تصادفات در شب


مرگ کودک ۸ ساله ایلامی براثر تصادف با سواری مگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از مرگ کودک هشت ساله براثر تصادف با سواری مگان در شهر آسمان آباد خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت:  مرکز فوریت های پلیس شهرستان چرداول ازیک فقره تصادف منجربه فوت درشهر آسمان آباد اطلاع پیدا کردند که بلافاصله کارشناسان پلیس راهورجهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: مطابق نظریه کارشناسی بررسی کننده صحنه، علت تصادف را سرعت غیرمجاز سواری مگان اعلام کرده است.

سرهنگ کهزادی با بیان اینکه عابران پیاده در نقاط شهری همواره جزو آسیب پذیرترین کاربران ترافیک هستند از رانندگان خواست در مناطق مسکونی باسرعت مطمئنه حرکت کنند.

 

کشف ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر، حاصل تلاش مشترک پلیس ایلام و استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با همکاری پلیس ایلام و استان مرکزی خبر داد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر وبا انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی وتبادل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی مشخص شد شخصی با هویت معلوم قصد انتقال مواد مخدر در اوزان بالا به استان‌های غربی ایلام و کرمانشاه دارد.

وی افزود:این محموله که از طریق استان‌های جنوبی و مرکزی قصد ورود به استان ایلام و کرمانشاه را داشت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدراستان و همکاری پلیس مرکزی در مسیر آزادراه تهران-ساوه شناسایی و متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: ماموران توانستند از یک دستگاه خودروی سمند متعلق به متهمان، مقدار ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود را کشف کنند.

وی ادامه داد: این ۲ متهم زن و شوهر بوده و در قالب مسافرت خانوادگی قصد انتقال این محموله را به استان‌های غربی داشتند که با هوشیاری پلیس ایلام و استان مرکزی به مقاصد شومشان نرسیدند.

سردار یاری یادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروی آنان نیز توقیف شد.

 

پاکسازی بلوار خلیج فارس ایلام از وجود قلیانسرا‌های متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از پلمپ ۶ قلیانسرای متخلف در بلوار خلیج فارس ایلام خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت:با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور شهروندان در پارک‌ها و تفرجگاهها، پاکسازی بلوار خلیج فارس از فعالیت قلیانسرا‌های متخلف بصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ قرار گرفت.

وی ادامه داد:ماموران کلانتری ۱۵ پس از هماهنگی با مقام قضائی و همچنین حضور نماینده شبکه بهداشت و اماکن ۶ قلیانسرای متخلف را پلمپ کردند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه در این طرح تعدادی قلیان جمع آوری شده است اضافه کرد:۲ خرده فروش مواد مخدر نیز در این طرح دستگیر و مقدار قابل توجهی مواد نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه این طرح مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفته است، ادامه داد:طرح‌های انتظامی تا پایان سال به صورت جدی دنبال خواهد شد.

 

۳ کشته و ۴ مجروح در تصادف محور مهران -دهلران

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تصادف سواری پراید با پژو ۴۰۵ در محور مهران به دهلران ۳ کشته و ۴ مجروح بر جا گذاشت.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در پی تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مهران به دهلران، بعد از تقاطع "بانرحمان" عوامل انتظامی و کارشناسان پلیس راه استان سریعا جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد تصادف سواری پراید با پژو ۴۰۵، ۲ کشته و ۴ مجروح بر جای گذاشته است.

سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه سواری پژو ۴۰۵، حامل ۶ سرنشین بوده و علت سانحه توسط کارشناسان، انحراف به چپ سواری پراید اعلام شده، بیان کرد: راننده پراید و پژو ۴۰۵ بر اثر شدت جراحات در دم جان باختند و یکی از سرنشینان پژو ۴۰۵ پس از انتقال به مراکز درمانی جان باخته است.

وی با بیان اینکه ۴ نفر از مجروحان سانحه مربوط به سواری پژو ۴۰۵ است، اضافه کرد: در بین مصدومان کودک ۳ ساله‌ای نیز حضور داشته است.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشی ضمن تشکر از شما و برادران زحمت کش نیروی انتظامی یه انتقاد داشتم که لطف کنید پیگیر بشین تا نزدیک اذان صبح در چند محله ی شهرستان مهران عده ای جوان با ماشین تاصبح کنار مسجد یا پارک محله ها نشسته و با ایجاد سرو صدا و ویراژ دادن و بوق های ناهنجار و ایجاد مزاحمت میکنند و متاسفانه برخوردی از طرف گشت حتی تذکری اخیرا دیده نمیشه برای یک شهر مرزی امنیت اجتماعی حیاتی و با توجه به تردد زائرین و شبها متاسفانه مامور راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان گشتی ندارند و حضور فیزیکی دیده نمیشه لطف کنید پیگیر بشید برای رضای خدا