استاندار سلیمانیه:

ارتباطات اقلیم و استان کردستان نیاز به پشتوانه دولت‌ها دارد

استاندار سلیمانیه عراق گفت: در روابط میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق نیاز به ایجاد اعتماد بانکی و بیمه‌ای و ارتباطاتی است که با پشتیبانی دولت‌ها صورت می‌گیرد.

ارتباطات اقلیم و استان کردستان نیاز به پشتوانه دولت‌ها داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هه وال ابوبکر روز شنبه در نشست ارائه توانمندی‌های استان کردستان در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی به اقلیم عراق اظهار داشت: لازم است کنسولگری‌ها و اتاق بازرگانی ۲ طرف بیشتر نقش آفرینی کنند و بانک‌ها و سیستم‌های بیمه‌ای دولتی نیز فعال شوند.

وی اضافه کرد: حضور دولت در کار‌ها به صورتی که استانداری‌ها و یا وزارت‌های مربوطه بتوانند کار‌های مشترک انجام دهند تاکنون در توسعه روابط خود را نشان نداده و برای ما بسیار مهم است که دولت‌ها پشتیبان و تضمین کننده روابط باشند.

ابوبکر افزود: هدف ما این است که استانداری‌ها وارد عمل شوند و ارتباط‌های ما فرم دولتی پیدا کند و دولت‌ها خود تفاهم نامه‌ها را برای اجرا تضمین و حمایت کنند.

استاندار سلیمانیه عراق با اشاره به اینکه در صورت نیاز به کمک‌های مالی آماده حمایت هستیم، تاکید کرد: کمیته‌ای مشترک ایجاد شده، تفاهم نامه‌های موجود اجرایی شود و تا انجام آن تفاهم نامه‌ای جدید امضا نشود.

وی یادآور شد: باید اراده‌ای قوی برای حل مشکلات داشته باشیم و به دنبال فرصت‌ها بگردیم و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

ابوبکر خواستار گسترش ارتباطات از بخش بازرگانی به سمت و سوی صنعتی شد و گفت: با توجه به تلاش طرف ایرانی برای ایجاد شهرک صنعتی و منطقه آزاد در مرز باشماق ما هم تلاش می‌کنیم تا زمینه بهره گیری از این شهرک و منطقه در سمت عراق ایجاد شود.

وی با اشاره به سه شیوه ارتباطی که در حوزه اقتصادی میان ۲ استان وجود دارد، افزود: یکی از راه‌ها با حضور دولت‌ها امکان پذیر است که هنوز آنطور که باید خود را نشان نداده است.

ابوبکر نوع دوم را ارتباط شخصی دانست و یادآور شد: یکی در شهری کسی را می‌شناخته به نام او شرکتی در سلیمانیه راه اندازی کرده و خود به خود نماینده شرکت‌های ایرانی شده، اما تخصص و توانمندی نداشته و همی امر موجب بدنام شدن شرکت‌های ایرانی و متضرر شدن بخش‌هایی در اقلیم شده که باید این نوع ارتباط قطع شود و به سمت ارتباط‌های رسمی، دولتی و قانونی برویم.

وی با اشاره به نوع سوم ارتباطات گفت: برخی از شرکت‌های معتبر ایرانی طرح‌هایی را در اقلیم به دست می‌گیرند، اما آن را به شرکت‌های دیگری می‌سپارند که نه از توانمندی لازم برخوردارند و نه از تجهیزات و امکانات با کیفیت بهره می‌گیرند.

ابوبکر با اشاره به گروه‌ها و شرکت‌هایی که به صورت رسمی در اقلیم کردستان حضور پیدا می‌کنند، افزود: باید راهنمایی‌های لازم صورت گیرد تا کار‌ها بهتر انجام شود و مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه نگاه منفی که در مورد برخی مصالح ایرانی در اقلیم ایجاد شده به دلیل استفاده برخی از فعالین ساخت و ساز از مصالح کم کیفیت است، اضافه کرد: این بر عهده خود شماست که مصالح با کیفیت ایرانی را در کار‌ها مورد استفاده قرار دهید و آن را معرفی کنید که ما هم تسهیلگری لازم در این زمینه را ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام/ز

استاندار سلیمانیه عراق در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.