کنگره مشاهیر کورد به همت استانداری کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در روز‌های ١١ و ١٢ تیر ماه جاری با معرفی و تجلیل از مفاخر و مشاهیر کُرد در سنندج برگزار می‌شود.

سنندج میزبان کنگره مشاهیر کُردبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبید رستمی ، دبیر اجرایی کنگره مشاهیر کُرد اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد در راستای معرفی و تکریم ٣٠ نفر از مفاخر کُرد و پنج نفر از کُردشناسان در سطح بین المللی در سنندج برگزار می‌شود.

عبید رستمی با بیان اینکه برنامه‌های جنبی کنگره مشاهیر کُرد از تاریخ ٩ لغایت ١٥ تیرماه سال جاری شروع می‌شود، عنوان کرد: مراسمات افتتاحیه و اختتامیه در روز‌های ١١ و ١٢ تیر با حضور مهمانان ویژه داخلی وخارجی از سراسر جهان در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

وی به ویژه برنامه‌های جنبی کنگره مشاهیر کرد اشاره کرد وگفت:  برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید خوشنویس ایران، برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح پارک مشاهیر کُرد، برگزاری چندین شب شعر و کنسرت‌های موسیقی از جمله ویژه برنامه‌های که در طول برگزاری این کنگره در سنندج پیش بینی شده است.

عبید رستمی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره تلاش شده است از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شود، افزود: خوشبختانه فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی به خوبی و در حد قابل توجه ما را در برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یاری رساندند و قدردان این حمایت‌ها و تلاش‌ها هستیم.

انتهای پیام / م

برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در سنندج

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.