به دردسر افتادن اپل، سامسونگ و هوآوی در نتیجه جنگ‌های تجاری

شرکت‌های اپل، ال‌جی، سامسونگ، هوآوی و دیگر شرکت‌ها بر اثر کمبود مواد اولیه ساخت پنل OLED با مشکل مواجه خواهند شد.

به دردسر افتادن اپل، سامسونگ و هوآوی در اثر جنگ‌های تجاریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که جنگ‌های تجاری زیادی بین کشور‌های آمریکا و چین در حال رخ دادن است، حالا، ژاپن و کره جنوبی هستند که با اعمال محدودیت‌هایی قصد راه‌اندازی جنگ جدید تجاری را دارند و شرکت‌هایی از جمله اپل، هوآوی، ال‌جی و سامسونگ ممکن است پاسوز این مسائل شوند. همانگونه که ماه گذشته اعلام شد، کشور ژاپن ارسال مواد اولیه ساخت پنل‌های OLED مانند هیدروژن فلوراید را به کره جنوبی محدود کرده است. این باعث می‌شود کارخانه‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ که منبع اصلی تولید و صادر کردن نمایشگر به اکثر کشور‌ها هستند، در تأمین مواد اولیه خود با مشکل مواجه شوند. ژاپن ۷۰ تا ۹۰ درصد این مواد اولیه را تهیه می‌کرد.

بر اساس گزارش منابع، صادرکنندگان ژاپنی برای صادر کردن این مواد اولیه به کشور کره جنوبی باید روندی را طی کنند که حدود ۹۰ روز به طول خواهد انجامید. این روند ممکن است سرعت تولید پنل‌های OLED توسط ال‌جی و سامسونگ برای اپل و دیگر مشتریان را آهسته‌تر کند. این مسئله همچنین می‌تواند تأثیر منفی روی تولید قطعات دیگر گوشی‌های هوشمند توسط ال‌جی و سامسونگ داشته باشد.

این جنگ تجاری سر حکم دادگاه عالی کره جنوبی به وجود آمد. بر اساس این حکم، ژاپن باید صد‌ها هزار دلار پول پرداخت کند تا کار اجباری هزاران فرد اهل کره جنوبی که در زمان جنگ جهانی دوم در صنعت فولاد نیپون ژاپن کار می‌کردند، جبران شود و با این پول حقوق آنان را تسویه حساب کند. رویترز در گزارش خود نوشته است که کره جنوبی حاضر است تا همه چیز را جبران کند. وزیر بازرگانی کره جنوبی، یو میونگ هی اعلام کرده است که اقدامات انجام شده توسط دولت ژاپن می‌تواند یک تهدید بزرگ برای زنجیره تأمین جهان باشد.


بیشتر بخوانید: تامین کنندگان اپل آماده تولید آیپد و ایرپاد‌های جدید این شرکت


در حال حاضر، شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، هر دو از کره جنوبی نمایشگر‌های OLED گوشی‌های هوشمند کشور‌های دیگر را تأمین می‌کنند و با این وجود، اپل و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است امسال، با کمبود پنل‌های OLED برای تولید گوشی‌های هوشمند خود مواجه شوند. به این دلیل که همه گوشی‌های سال ۲۰۲۰ شرکت اپل دارای نمایشگر OLED خواهند بود، ممکن است این شرکت آمریکایی برای تهیه این پنل‌ها محظ اطمینان به کشور‌هایی به جز کره جنوبی روی آورد. حتی اگر ژاپن و کره جنوبی نتوانند روابط خود را بهتر کنند، واضح خواهد شد که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند برای تأمین نیاز‌های خود روی یک یا دو کشور حساب باز کنند.

انتهای پیام/

امسال اپل با مشکل کمبود پنل‌های OLED مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار