مقایسه پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ/ +Galaxy S10 در مقابل OnePlus 7 Pro +تصاویر

جدیدترین گوشی وان‌پلاس معرفی شد و زمان آن رسیده تا با مقایسه این گوشی با +Galaxy S10 سامسونگ مشخصات آن‌ها را بسنجیم.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Proبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت وان‌پلاس یکی از بهترین گوشی‌هایی که تا به حال تولید شده، به تازگی معرفی کرده است؛ OnePlus 7 Pro. این گوشی ویژگی‌های ویژه‌ای دارد؛ از اسکنر اثر انگشت داخل صفحه نمایش آن گرفته تا دوربین بیروت جهنده، پنل کامل صفحه نمایش با حاشیه بسیار کم و نمایشگر خمیده از جمله این ویژگی‌های خاص هستند. در زمینه قیمت، پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس می‌تواند بسیاری از رقیبان خود را شکست دهد اما بحث در این مورد است که آیا OnePlus 7 Pro می‌تواند رقیبان برتر خود مانند پرچمداران سامسونگ و هوآوی را شکست دهد یا خیر. در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات این گوشی را با یکی از بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ یعنی Galaxy S10 Plus مقایسه کنیم.

طراحی و نمایشگر

در ابتدا وان‌پلاس به این توجه داشت که گوشی‌های خود را با فناوری‌های روز دنیا تولید کند و ظاهر گوشی چندان حائز اهمیت نبود ولی با تولید OnePlus 3، این رویه تغییر کرد و ظاهر گوشی‌های پرچمدار برای این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار شد. در طول سه سال گذشته، وان‌پلاس طراحی گوشی‌های خود را اصلاح کرده است و OnePlus 7 Pro مثال بارز این اصلاحات است. با حاشیه نمایشگر بسیار باریک، نمایشگر بدون بریدگی و دوربین سلفی مجهز به موتور بیرون جهنده، این گوشی با اطمینان یکی از بهترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند محصوب خواهد شد. OnePlus 7 Pro همچنین اولین گوشی این شرکت است که دارای نمایشگری با لبه‌های خمیده است.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

در کنار طراحی مدرن OnePlus 7 Pro، این گوشی چند ضعف هم می‌تواند داشته باشد. شرکت وان‌پلاس برای پشت پرچمدار خود، بدنه شیشه‌ای در نظر گرفته است که ظاهری شیک و مدرن را برای گوشی به ارمغان می‌آورد اما OnePlus 7 Pro از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. این پرچمدار همچنین، جزو گوشی‌های بزرگ و سنگین محسوب می‌شود و می‌تواند نقطه‌ضعفی برای آن محسوب شود. دیگر مشکل این گوشی آن است که لبه‌های بسیار خمیده‌ای دارد و برای کسانی که با فناوری اج (Edge) رابطه خوبی ندارند، مشکل خواهد ساخت.


بیشتر بخوانید: ماه سپتامبر و دسامبر، زمان عرضه پرچمداران جدید هوآوی


Galaxy S10 Plus دارای همان طراحی است که سال‌ها پیش برای S6 edge مورد استفاده قرار گرفته بود؛ یک ساندویچ شیشه‌ای که فریمی فلزی دارد و نمایشگر آن به صورت خمیده طراحی شده است. هرچند با گذشت زمان، سامسونگ به این نتیجه رسید که خیل زیادی از مردم طرفدار لبه‌های بسیار خمیده نمایشگر نیستند به همین دلیل تصمیم گرفت تا لبه‌های نمایشگر گوشی‌های پرچمدار خود را کمتر با خمیدگی درست کند. به عبارت دیگر، +S10 ساختی زیباتر و خوشامدتری دارد. پرچمدار سامسونگ به مراتب سبک‌تر و کوچکتر از OnePlus 7 Pro است.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

دوربین سلفی +Galaxy S10 دارای موتور بیرون جهنده نیست اما حفره در نظر گرفته شده روی نمایشگر آن برای دوربین‌های سلفی هم یک تحول انقلابی را در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد. با این حال، Galaxy S10 Plus دارای یک ویژگی دیگر است که چندان خیره‌کننده به نظر نمی‌رسد اما بسیاری از کاربران از آن تقدیر می‌کنند و آن، مجهز بودن این پرچمدار به جک هدفون است.

رابط کاربری و عملکرد

وان‌پلاس همواره در تلاش است تا حد امکان، رابط کاربری خود را نزدیک به اندروید اصلی نگه دارد و طراحان نرم‌افزاری این شرکت بر این عقیده هستند که تا زمانی که تجربه کاربران از کار با گوشی‌های وان‌پلاس رو به رشد باشد، قابلیت‌های جدید را به رابط کاربری وان‌پلاس اضافه کنند. رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس Oxygen OS است که یک پوسته روی سیستم عامل اندروید است اما در اصل، چندین ویژگی خوب اندروید را گلچین کرده و هیچ تقلید یا اضافه کاری در آن نیست.

وان‌پلاس برای صفحه نمایش پرچمدار خود، OnePlus 7 Pro قابلیت‌های زیادی از جمله فیلتر نور آبی را برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی در نظر گرفته است. قابلیت دیگر نمایشگر این گوشی این است که توانایی دارد تا کنتراست و رنگ را در هنگام پخش ویدئو تقویت کند و تصاویری با کیفیت بهتر ارائه دهد. قابلیت محیطی نمایشگر وان‌پلاس این امکان را به گوشی می‌دهد که پس از برداشته شدن روشن شود و ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را به کاربر نشان دهد. این در حالی است که نمایشگر Galaxy S10 Plus سامسونگ دائم روشن است و ساعت‌ و نوتیفیکیشن‌ها را نشان می‌دهد.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

در دیگر گزینه‌هایی که در عملکرد OnePlus 7 Pro در نظر گرفته شده، می‌توان قابلیت‌هایی از جمله حالت گیمینگ، نصب‌کننده برنامه موازی، قفل اپلیکیشن و OnePlus Labs را نام برد. آخرین قابلیت این امکان را به کاربر می‌دهد تا قبل از تغییری در سیستم عامل Oxygen OS، به صورت آزمایشی آن‌ها را امتحان کنند.

اگر کمی با گوشی‌های سامسونگ آشنا باشید، می‌توانید درک کنید که قابلیت‌های زیادی روی نمایشگرهای هر دو گوشی مشترک هستند. نمایشگر سامسونگ همان قابلیت‌هایی را دارد که باعث افزایش کیفیت تصاویر می‌شوند اما در میان آن‌ها فیلتر نور آبی صفحه نمایش را کم دارد. دیگر قابلیت نمایشگر سامسونگ این است که همیشه روشن می‌ماند و ساعت و نوتیفیکیشن‌ها همیشه در صفحه به نمایش گذاشته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: خدمات تعمیراتی رایگان اپل برای صاحبان مک‌بوک ایر ۲۰۱۸


برتری رابط کاربری وان‌پلاس نسبت به رابط کاربری سامسونگ، One UI این است که این رابط کاربری به کاربر اجازه می‌دهد تا ژست‌های مورد نظر خود را به طور دلخواه انتخاب کند. رابط کاربری Oxygen OS از سیستم ژست‌های دور از صفحه نمایش هم پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که نمایشگر خاموش است، یک کاربر می‌تواند یک نماد را روی صفحه نمایش بکشد و به صورت مستقیم به یک برنامه وارد شود. این در حالی است که رابط کاربری سامسونگ کمی کاربر را محدودتر کرده است. سامسونگ از همان سیستم ناوبری گذشته استفاده می‌کند و تنها انتخاب کاربران این خواهد بود که دوست دارند از همین سیستم ناوبری استفاده کنند یا این که از سیستم ژست‌های اختصاصی سامسونگ بهره ببرند.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

حافظه و اجرای برنامه‌ها

هر دو پرچمدار وان‌پلاس و سامسونگ، به ترتیب OnePlus 7 Pro و +Galaxy S10 جدیدترین چیپست پردازنده جهان را دارند. پردازنده جدید کوآلکام، Snapdragon 855 قادر است با سرعت 2.84 گیگاهرتز داده‌های وارد شده در گوشی OnePlus 7 Pro را پردازش کند. داده‌های یکسان در پرچمدار سامسونگ، Galaxy S10 Plus با سرعت 2.8 گیگاهرتز پردازش می‌شوند. وان‌پلاس گوشی پرچمدار خود را با سه حافظه رم 6، 8 و 12 گیگابایت تولید کرده است در حالی که تنوع حافظه رم سامسونگ +Galaxy S10 از 8 گیگابایت آغاز می‌شود و بالاترین تنوع آن به 12 گیگابایت می‌رسد. از این حقایق می‌توان دریافت که هر دو گوشی هوشمند قادر خواهند بود که از لحاظ اجرای برنامه‌ها کم نخواهند آورد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ گوشی پرطرفدار این هفته (۱۱ تیر)


از لحاظ حافظه داخلی، OnePlus 7 Pro با دو نوع حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت تولید شده است. سامسونگ از این لحاظ برتری خود را ثابت کرده است به گونه‌ای که برای +Galaxy S10 سه حافظه ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی را در نظر گرفته است. برتری پرچمدار سامسونگ علاوه برا حافظه داخلی بیشتر برای ذخیره‌سازی داده‌ها، این است که این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، اما OnePlus 7 Pro این امکان را به کاربر نمی‌دهد.

دوربین

این روزها، اگر یک گوشی ادعای بهترین بودن دارد، لازم دارد تا دوربین عکسبرداری خوبی داشته باشد. وان‌پلاس با توجه به این نکته، گوشی‌های جدید خود را تولید و این ایده را در آن‌ها اجرایی می‌کند. OnePlus 7 Pro دارای سه دوربین است. دوربین اصلی این پرچمدار 48 مگاپیکسل قدرت دارد و دو لنز دیگر با قدرت‌های 8 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو برای زوم‌های اپتیکال) و 16 مگاپیکسل (لنز واید برای عکسبرداری پرتره) روی این دوربین کار گذاشته شده‌اند. در جلوی این دستگاه نیز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار داده شده است که به منظور انداختن سلفی‌های باکیفیت و جزئیات دقیق به کار گرفته می‌شود.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

Galaxy S10 Plus نیز دارای سه دوربین است که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این گوشی دارای 12 مگاپیکسل قدرت و دو دوربین دیگر آن به ترتیب 12 (لنز تله‌فوتو) و 16 (لنز واید) مگاپیکسل قدرت دارند. جلوی این گوشی هوشمند محل قرار گیری دوربین 10 مگاپیکسلی است. لنز دومی که در حفره نمایشگر +Galaxy S10 وجود دارد، تنها برای تشخیص عمق تصاویر و تصاویر با قابلیت بوکه است.

در نتیجه، هر دو گوشی برای عکسبرداری نیز کاملا مناسب به نظر می‌رسند یا حداقل می‌توان روی کاغذ این نتیجه را گرفت اما هر دو گوشی از لحاظ دوربین نقطه‌ضعف‌های خاص خود را هم دارند. برا مثال، تمرکز زنده دوربین سامسونگ از لنز تله‌فوتوی این دستگاه استفاده نمی‌کند و در عوض از لنز واید آن استفاده می‌کند به همین خاطر، کیفیت برخی تصاویر در هنگام فوکوس اتوماتیک می‌تواند کاهش یابد و تصاویر پرتره جالبی با آن نمی‌توان انداخت. از طرفی، OnePlus 7 Pro به کاربر اجازه نمی‌دهد تا برای فیلمبرداری از دوربین اولترا واید استفاده کند. با این وجود، از لحاظ قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در برنامه دوربین +Galaxy S10 وجود دارد، دوربین این گوشی را می‌توان به عنوان دوربین بهتر انتخاب کرد.


بیشتر بخوانید: ویژگی جدید گوگل برای اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gif


عمر باتری

وان‌پلاس برای پرچمدار جدید خود یک باتری با حجم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است که این باتری در عین بزرگ بودن، قادر است گوشی را تا مدت زیادی روشن نگه دارد. در آزمایش‌هایی که روی باتری این دستگاه انجام شده، ثابت شده است که در صورت استفاده مالتی مدیا، این گوشی تا ۹ ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ نگه می‌دارد. سامسونگ هم باتری بزرگ با حجم ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت را روی +Galaxy S10 قرار داده است، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهند که حجم باتری کار زیادی در روشن ماندن دستگاه انجام نمی‌دهد. باتری +Galaxy S10 قادر است تا حدود ۸ ساعت گوشی را روشن نگه دارد.

پرچمداران وان‌پلاس و ساسونگ / +Galaxy  S10 در مقابل OnePlus 7 Pro

جمع‌بندی

هر دوی این گوشی‌ها به عنوان یک گوشی امروزی عالی به نظر می‌رسند و تقریبا هیچ مشکلی ندارند که بتوان در موردشان صحبت کرد. در نگاه اول، OnePlus 7 Pro انتخاب بهتری است چرا که قیمت پایه این گوشی ۳۰۰ دلار کمتر از قیمت پایه Galaxy S10 Plus است. با این وجود، خریداران پرچمدار وان‌پلاس نمی‌توانند از هیچ تخفیفی بهره‌مند شوند در حالی که خریداران +Galaxy S10 می‌توانند تا ۲۰۰ دلار تخفیف دریافت کنند. اگر بحث درباره قیمت این دو گوشی را کنار بگذاریم، هر دو گوشی در یک کلاس قرار دارند. +Galaxy S10 دارای دوربین بهتری نسبت به پرچمدار وان‌پلاس است و نرم‌افزار آن دارای ویژگی‌های بهتری است اما OnePlus 7 Pro همه ضرورت‌های مورد نیاز یک کاربر را پوشش می‌دهد و یک گوشی است که کار کردن با آن می‌تواند جالب باشد. در هر صورت یک کاربر باید در نظر داشته باشد که چه انتظاراتی از تلفن همراه هوشمند خود دارد و آن را برای چه کاری می‌خواهد.

گزارش از رامین کیانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۲۳:۱۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام
لطفا اصلاح کنید
+اما OnePlus 7 Pro از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند+
در حقیقت از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کنه
و شارژ سریعش از s10 هم قویتره
Iran (Islamic Republic of)
خلیلوووو
۰۷:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
وزن بسیار زیاد وان پلاس چه حرفا. کاش وزنشونو میگفتین تا اختلاف رو می فهمیدیم چقدره .
وان پلاس صفحه نمایشش کامل تصویرها و از این لحاظ بهتر بود. بعد میگید دوربینهای سلفی سامسونگ که تصویر رو گرفته، تحول بسیار عظیم!؟؟؟ چقدر شروع ور میگید
جمع کنید این تبلیغاتو . وان پلاس هم بهتره هم خیلی ارزونتره
چرا درباره ی صفحه نمایش بسیار روشنش دوربین پاپ آتش نمیگیرد.
آخرین اخبار