بهره برداری از بزرگترین مرکز آموزش هتلداری غرب کشور در همدان+فیلم

بزرگترین مرکز آموزش هتلداری غرب کشوردرشهرمریانج همدان به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از بزرگترین مرکز آموزش هتلداری غرب کشور در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ساخت این مرکز از سال ۸۵ در مکانی مناسب جانمایی و پس از بررسی مطالعات، عملیات اجرایی آن آغاز شد که پس از گذشت یک وقفه کوتاه با حمایت مسئولان، مجموعه تکمیل شد و از نوزدهم تیر به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه، بی نظیر ترین  مدرسه هتلداری کشور به شمار می رود ، یادآور شد: این مرکز باآموزش  مهارت های لازم در حوزه گردشگری و صنایع دستی  به کارآموزان زمینه رونق صنعت گردشگری در غرب کشور را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان افزود: این مرکز با زیربنای ۶ هزار مترمربع در سه طبقه شامل بخش‌های کارگاه آموزشی، مرکز هتلداری و یک مینی‌هتل برای کار عملی افراد آموزش دیده ساخته شده است.

مختاران خاطرنشان کرد: به همراه برگزاری کارگاه‌ها آداب تشریفات، کارگاه حل مساله، قنادی تخصصی، گردشگری سلامت، قهوه باریستایی، آشپزی ملل، مدیریت بوم‌ گردی، اخلاق حرفه‌ای، مدیریت هتلداری و فن بیان در گردشگری با ارائه گواهی معتبر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تجهیز و ارزش مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: در این مرکز سالانه ۳۰ هزار نفرساعت در زمینه گردشگری، ۴۰ هزار نفرساعت در موضوع صنایع دستی و ۱۵ هزار نفرساعت در بخش تغذیه آموزش می‌بینند.

وی بیان  کرد: آموزش‌ها به صورت کاملا کوتاه مدت و براساس نیاز روز به دلیل تفاوت فضای کسب و کار و گردشگری در دنیای امروز انجام می‌شود.

مختاران افزود: در این مرکز ۱۶۳ حرفه مختلف به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود و جامعه هدف آموزش‌ها برای فعالان حوزه گردشگری و بخش‌های دیگر است تا به وسیله این آموزش‌ها بینش‌ها و نگرش‌ها نسبت به گردشگری تغییر کند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان با اعلام اینکه عملیات اجرایی مرکز آموزش هتلداری همدان به اتمام رسید افزود: متقاضیان فراگیری هتلداری علاوه بر حضور در دوره‌های تئوری به صورت عملی با شیوه هتلداری آشنا می‌شوند.

مختاران با اشاره به ورود سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای در تمامی حوزه‌های مربوط به کسب‌وکار، گفت: بیکاری و نیز مشکل اتصال به بازار کار از دغدغه‌های افراد فارغ‌التحصیل است که سازمان فنی وحرفه‌ای در حوزه اشتغال، حضور مستمر و اثربخشی دارد.

وی با تشریح فعالیت و اقدامات اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان  افزود: هم‌اکنون ۵۰۰ حرفه آموزشی در سطح استان همدان در حال آموزش است که در این زمینه پارسال همدان رتبه نخست را  در جشنواره شهید رجایی کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز آموزشی تعامل خوبی با سازمان میراث فرهنگی دارد گفت: آموزش‌ها در این مرکز علاوه بر کیفی‌سازی باید مورد تایید سازمان میراث فرهنگی استان به دلیل جایگاه صنعت گردشگری باشد.

 این مسئول با بیان اینکه سعی شده برای آیین گشایش این مرکز از فعالان گردشگری استان‌های غرب کشور در حوزه‌های مرتبط دعوت شود گفت: الزاماً مخاطبان این آموزش‌ها افراد متخصص در صنعت گردشگری نیستند و این مرکز با طیف گسترده افراد مواجه با گردشگران سروکار دارد.
مختاران اظهار داشت: مرکز آموزش هتلداری و گردشگری می‌تواند زمینه علاقه‌مندان به حرفه‌های تخصصی را با سوابق حرفه‌ای در بازار کار، فراهم کند.

وی ابراز داشت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم حوزه گردشگری را رونق دهیم و همچنین به نحو احسن از ظرفیت‌های ایجاد شده، استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  با بیان اینکه مجموعه تخصصی آموزش هتلداری، سه بُعد حوزه گردشگری، رونق تولید و کارآفرینی را به دنبال دارد، یادآور شد: این مجموعه موجب می‌شود دانشجویان و کارآموزانی که دوره‌های تخصصی در این مرکز می‌گذرانند، با مهارت‌های لازم وارد بازار کار شوند.

کیفیت عنصر گمشده این صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان  هم گفت : همدان با توجه به شرایطی که دارد توسعه خود را بر مبنای گردشگری قرار داده و توانسته گام‌های بسیار موثری در ایجاد مجموعه‌های اقامتی، تشکل ها و زیرساخت های مورد نیاز آن  بردارد.
 
وی بیان کرد: کیفیت، عنصر گمشده این صنعت گردشگری در کشور است، چیزی که مشتری را جلب می‌کند و باعث تکرار سفر می شود، کیفیت ارائه خدمات است بنابراین در این راستا برای تجهیز این کار و توسعه این صنعت باید آموزش ها در این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 
 
وی افزود: همدان به طور قطع یک مقصد گردشگری است و میزان ماندگاری گردشگر در آن از یک و نیم شب به دو و نیم شب افزایش پیدا کرده است به طوریکه اگر در استان محصولات و جاذیه های بیشتری به مسافر ارائه شود این میزان ماندگاری افزایش پیدا خواهد کرد و اگر نتوانیم گردشگری داخلی را به جایی برسانیم در حوزه گردشگری خارجی نیز کاری نخواهیم کرد.
 
مالمیر مرکز آموزش هلتداری و گرشگری در همدان را نمونه منحصر به فرد همکاری میان دو ارگان میراث فرهنگی و فنی حرفه‌ای در استان دانست و اظهار کرد: نمونه منحصر به فرد همکاری در حوزه آموزش در استان رخ داده و این اتفاق در قالب یک تیم باید تداوم داشته باشد.
 
وی بیان کرد: این ساختمان از ظرفیت فیزیکی و تجهیزات خوبی برخوردار است اما بخشی از آموزش آن ویژه هتلداران و گروه های مرتبط مانند اصناف است و الزاما برای مخاطبان حوزه گردشگری نیستند و می تواند طیف گسترده ای را  بر اساس نیاز مشتریان شامل شود.
 
انتهای پیام/ج

بزودی بزرگترین مرکز آموزش هتلداری غرب کشوردرشهرمریانج همدان فعالیت خود را آغاز می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.