توزیع بیش از 185 هزار تذکره الکترونیک در سایه مخالفت های گسترده

علیرغم مخالفت های زیاد با روند توزیع تذکره های الکترونیک به شکل کنونی، مسئولان از توزیع بیش از 185 هزار تذکره الکترونیک خبر دادند.

توزیع بیش از 185 هزار تذکره الکترونیک در سایه مخالفت های گستردهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم مخالفت های زیاد با روند توزیع تذکره های الکترونیک به شکل کنونی، مسئولان اداره‌ ملی احصائیه افغانستان از توزیع بیش از 185 هزار تذکره الکترونیک خبر دادند.

روند توزیع تذکره های الکترونیک از 13 ثور/ اردیبهشت سال گذشته با دریافت اولین تذکره توسط اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان آغاز شد اما عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان این روند را فاقد مشروعیت خواند و تاکید کرد که این روند ناکام خواهد ماند.

با این حال، مسعود الله علی‌شنگی، رئیس نشرات اداره‌ ملی احصائیه و معلومات افغانستان اعلام کرده است که 185 هزار نفر تذکره الکترونیک دریافت کرده که بیشتر این افراد از کابل بوده اند.

به گفته وی، در دیگر ولایات تاکنون مرکز توزیع تذکره های الکترونیک وجود ندارد و به همین جهت اکثر دریافت کنندگان تذکره های الکترونیک از شهروندان کابل هستند.

رئیس نشرات اداره‌ ملی احصائیه و معلومات افغانستان افزود: در مجموع 185 هزار و 301 تذکره الکترونیکی توزیع شده که از این میان 97 هزار و 265 مرد و 88 هزار و 14 زن تذکره الکترونیکی دریافت کرده اند.

علیشنگی همچنین اضافه کرد که قرار است یک مرکز جدید توزیع تذکره الکترونیک یکشنبه (16 سرطان/ تیر) در ولایت هرات افتتاح شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.