اشرف غنی نخستین «شناسنامه الکترونیک» را اخذ کرد

روند توزیع شناسنامه الکترونیک امروز با حضور اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و شماری دیگری از مقامات دولتی طی مراسمی رسما آغاز شد و اشرف غنی نخستین شناسنامه الکترونیک را دریافت کرد.

اشرف غنی نخستین «شناسنامه الکترونیک» را اخذ کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روند توزیع شناسنامه الکترونیک امروز (پنجشنبه ۱۳ ثور) با حضور اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و شماری دیگری از مقامات دولتی طی مراسمی رسما آغاز شد و اشرف غنی نخستین شناسنامه الکترونیک را دریافت کرد.

رئیس جمهور افغانستان در این مراسم گفت: در قرن ۲۱ حکومتداری خوب، اقتصاد و ارائه خدمات بدون معلومات ممکن نیست و با توزیع شناسنامه الکترونیک، این معلومات می‌تواند به زودی جمع‌آوری شود.

وی افزود: شناسنامه الکترونیک سهولت‌های خوبی را نیز ایجاد می‌کند و اگر تثبیت یک سند ازدواج قبلاً ۱۳ روز طول می‌کشد، پس از این آن در چند دقیقه ممکن خواهد بود.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه بیان داشت که بسیاری از تروریست ها از شناسنامه تقلبی استفاده می‌کنند اما با توزیع شناسنامه الکترونیک این مشکل خواهد شد.

وی همچنین افزود: با آغاز روند توزیع شناسنامه الکترونیک، شناسنامه کاغذی متوقف نخواهد شد و هر دو به صورت همزمان از سوی اداره ثبت احوال نفوس توزیع می‌شود.

رئیس جمهور افغانستان از مردم خواست که در انتخابات آینده به صورت گسترده اشتراک کنند، زیرا دولت بر اساس اراده ملت تشکیل می شود.

روند توزیع شناسنامه الکترونیک در حالی شروع شد که هنوز اختلافات در این زمینه حل ناشده باقی مانده و برخی از احزاب سیاسی از آغاز این روند هشدار داده بودند.

مطابق فرمان اشرف غنی قرار است که در شناسنامه های الکترونیک کلمه افغان و نام چهارده قومی که در قانون اساسی  ذکر شده درج شود.

ریاست اجرایی که به عنوان شریک قدرت در حکومت افغانستان یاد می‌شود هیچ نماینده ای در افتتاح توزیع شناسنامه الکترونیک نداشت.

قبلا عبدالله از  تاخیر در توزیع تذکره هاى برقى حمایت کرده و گفته بود که این کار باید زمانی آغاز گردد که مورد توافق اقوام و مردم افغانستان باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار