تولیت آستان قدس رضوی:

اشعاراهل بیت(ع) باید سرشار از عدالت طلبی باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در اشعار اهل بیت (ع) باید روح مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان موج بزند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی از شاعران، مداحان و مرثیه‌سرایان اهل بیت (ع) در حرم رضوی گفت:القای امید به جامعه از نکات مهمی است که شعرای متعهد و مؤمن باید به آن توجه کنند.

وی افزود: القای امید به جامعه و امیدوار و دلگرم کردن مردم نسبت به آینده از موضوعاتی بوده که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شعرا نیز باید نسبت به آن‌ها توجه داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس فتوای بسیاری از علما اهانت به مقدسات سایر مذاهب حرام است و دقت در محتوای اشعار و توجه به تحکیم وحدت و اتحاد مسلمین از موضوعات کلیدی و بسیار مهمی است که مداحان باید بطور جدی مدنظر داشته باشند.

وی افزود: صد‌ها نفر در یک نصف روز در نیجریه به خاک و خون کشیده شدند، اما هیچکدام از مدعیان حقوق بشر این جنایت را محکوم و برعلیه آن اقدامی نکردند؛ در چنین شرایطی این وظیفه سنگین بر دوش شعراست که این حقایق را در قالب هنر برای مردم بازگو کنند و چهره واقعی دشمن را نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: هنر مداحی خاص و ویژه شیعه است و یکی از عواملی که در طول تاریخ اسلام علی‌رغم تمام هجمه‌ها و جور دشمنان شیعه را حفظ کرده، مداحی و مرثیه سرایی برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی ادامه داد: ابزار هنر مایه ماندگاری فرهنگ و تاریخ است و بیان معارف دینی در قالب هنر باعث اثرگذاری و ثبت دوچندان آن‌ها در قلوب انسان‌ها می‌شود، هرچه که بخواهد ماندگار شود باید در قالب هنر قرار بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مبارزه با مستکبران جز جدانشدنی زندگی تمامی ائمه (ع) بوده است و هیچکدام از ائمه اطهار (ع) از مبارزه با طاغوت‌های زمان خود غافل نبودند، بنابراین در اشعار اهل بیت (ع) باید روح مبارزه، مقاومت، ایستادگی در برابر ظالمان و عدالت طلبی موج بزند.

انتهای پیام// ز.‌ی


دیدارشاعران، مداحان و مرثیه‌سرایان با تولیت آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.