همایش دامداران و کشاورزان در فهرج/ اهدا بیل به کشاورزان!

همایش کشاورزان و دامداران فهرج در سالن اجتماعات دبیرستان باقرالعلوم این شهرستان برگزار شد.

همایش دامداران و کشاورزان در فهرج/ اهدا بیل به کشاورزان!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی فهرجی رئیس جهادکشاورزی شهرستان فهرج در مراسم تجلیل از دامداران وکشاورزان برتر فهرج گفت: تاکنون ۵۶۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی اظهارداشت: در بخش توزیع کود اوره هیچ گونه مشکلی نداریم کشاورزان می‌توانند با مراجعه به جهادکشاورزی و ارائه درخواست کود موردنیاز خود را تامین کنند.

وی با اشاره به شیوع سوسک چوبخوار در دو روستای این شهرستان اظهارداشت سوسک چوبخوار در روستای شوراباد و شهیدبهشتی دیده شده است، افزود: سوسک چوبخوار افت درجه دو در سطح استان مطرح است و جهادکشاورزی تنها روش مبارزه با این افت را به کشاورزان آموزش می‌دهد تا کشاورزان با آن مبارزه کنند و هیچ گونه امکانات و تسهیلاتی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

فهرجی با اشاره به بیان مشکل جابه جایی دام‌های دامداران اظهارداشت :دام‌های دامداران که با هماهنگی جهادکشاورزی پلاک شده باشند مشکل جا به جایی و انتقال ندارند و دام‌های بدون پلاک قاچاق محسوب می‌شوند.

مدیرجهاد کشاورزی فهرج  با اشاره به حمایت از احداث گلخانه بیان داشت: برای احداث گلخانه وام ۷ درصد با پرداخت ۵ ساله تسهیلات پرداخت می‌شود.

  وی با اشاره به احداث یک گلخانه فعال در روستای دهنوشیخ علیخان در حاشیه شهرستان فهرج اظهاداشت: محصولات گوجه این گلخانه به روسیه صادر می‌شود.

فهرجی از ریزش زودهنگام محصول خرمای نخیل کاران فهرجی خبر داد و گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد محصول خرمای کشاورزان به صورت زودهنگام ریزش کرده است.

همچنین امیرباقری زاده فرماندار فهرج در این جلسه با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید گفت: کشاورزان و دامداران می‌توانند در بحث تولید نقش بسیار مهمی داشته باشند.

وی بر کاشت محصولات کم آب تاکید کرد و از کشاورزان خواست کشت‌های گلخانه‌ای را در این شهرستان توسعه دهند و همچنین در مزارع وباغات خود از آبیاری کم فشار و آبیاری تحت فشار استفاده کنند.

حجت الاسلام  ابراهیمی امام جمعه فهرج نیز بر استفاده بهینه از آب برای کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزان در مزارع خود برای پرورش ماهی و آبزیان استفاده کنند.

 حسین جوادنیا بخشدار بخش مرکزی فهرج، روستاهارا یکی از مراکز مهم تولید کشور دانست و اظهارداشت: یکی از نقاط بسیار خوب برای پرورش دامداری و دامپروری است.

وی یکی از مشکلات کشاورزان این منطقه را تک محصولی دانست و بر خارج شدن از تک محصولی تاکید کرد و از کشاورزان خواست نسبت به کاشت گیاهان دارویی اقدام کنند .
در ادامه این مراسم از علی صابری پدر شهید روح الله صابری به عنوان صنعت کار نمونه در ساخت ابزارالات سنتی کشاورزی، طهمساب شهسواری، محمد راوش به عنوان کشاورز نمونه، رضا نیکپور به عنوان دامدار نمونه و همچنین عیسی ابیار عشایرودامدار نمونه تجلیل شد.

همچنین از ۱۴۰ کشاورز این شهرستان با ابزار کشاورزی (بیل) و لوح تقدیر  قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

جایزه ای ازجنس کشاورزی

برچسب ها: کشاورزی ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار