وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۹۷ درصد برنامه نظام جامع مالیاتی محقق شد

دژپسند گفت: برنامه نظام جامع مالیاتی شامل ۳۲ طرح مهم است که ۹۷ درصد آن تاکنون تحقق یافته و تنها سه درصد استقرار این نظام باقی مانده است.

اصلاح اساسی ساختار نظام مالیاتی کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما؛ ​ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک اعضای دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه نظام جامع مالیاتی شامل ۳۲ طرح مهم است که ۹۷ درصد آن تاکنون تحقق یافته است. از نظر ما تنها سه درصد استقرار این نظام باقی مانده است که شامل ارتباط اطلاعاتی دستگاه هاست.

وی افزود: در مدل‌های مالیاتی، انبارسازی اطلاعات موجودیت ندارد و آنچه که مهم است حق دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات یکدیگر است و برای پویایی نظام جامع مالیاتی کشور، نیاز به سامانه‌ای هوشمند داریم که اطلاعات ورودی آن در مراحل مختلف سنجیده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: رویکرد اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی توجه به اقتصاد هوشمند است که هسته اصلی آن را مالیاتی هوشمند شکل می‌دهد و در این خصوص کار‌های زیادی انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.


بیشتر بخوانید: کنترل‌های داخلی مهمترین بخش در نظام نظارتی است


دژپسند تصریح کرد: در زمینه ارتباط بین دستگاه‌های دولتی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید درون دولت حل و فصل شود و نباید موجب زحمت نمایندگان مجلس شویم و جلسه امروز نیز به درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

وی افزود: جلسه امروز به دنبال انعکاس برخی از مشکلات بین دستگاهی برگزار شد و البته ما می‌توانیم این مشکلات را از طریق شورای عالی فناوری اطلاعات حل کنیم.

وی همچنین در زمینه هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور گفت: در حوزه‌های مختلف تغییر ریل داشته ایم و در بسیاری از موارد ممکن است همکاری دستگاه‌ها و نظام مالیاتی کشور به گونه‌ای دیگر مورد نیاز باشد و خوشبختانه همکاری مناسبی بین اکثر دستگاه ها، مردم و سامانه مالیاتی کشور وجود داشته است.


نشست بررسی مشکلات سامانه جامع مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات، رئیس سازمان امور مالیاتی، شهردار تهران، شهرداران کلان شهر‌ها و اعضای کمیسیون اقتصادی حضور یافت.

در این نشست مشکلات جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف و اتصال آن به سامانه جامع مالیاتی کشور بررسی و مقرر شد نتایج آن دوشنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

جزئیات بررسی مشکلات سامانه جامع مالیاتی در مجلس با حضور دژپسند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار