ایجاد ۱۵۰ هزار شغل روستایی در کشور /سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد می‌رسد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:با ایجاد ۱۵۰ هزار نفراشتغال روستایی، سهم اشتغال در روستا‌ها به ۲۵ درصد می‌رسد.

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل روستایی در کشور /سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد می‌رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در کاررگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: با ایجاد اشتغال های جدید روستایی نرخ بیکاری در روستاهای کشور ۳ درصد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰ درصداز اعتبارات اشتغال روستایی امسال هنوز اختصاص نیافته است افزود: هم اکنون سهم تولید ناخالصی داخلی روستاهای کشور ۲۶/۵ درصد است و در استان همدان این سهم از میانگین کشور بیشتر و به ۳۰/۲ درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از بررسی طرح های توسعه ای از اقتصادی در ۸ هزار روستای کشور خبر داد و اظهار داشت: برای این طرح ۱۰ هزار نفر تحصیلکرده ها آموزش داده می شوند و در روستاها مردم را به اجرای طرح های تولیدی و تعاونی تشویق می کنند تا علاوه بر اشتغال ،روستاییان درآمدی پایدار داشته باشند.

امید از پرداخت ۷۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی روستایی در کشور خبر داد و گفت: این اعتبارات به طرح های مردم در  ۳۸ هزار روستای کشور اعطاء شده است.

وی اظهار داشت: استان همدان بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار کشور در بهار امسال برترین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

امید گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در استان همدان به ۶/۱ درصد رسیده است و این در حالی است که متوسط نرخ بیکاری در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۷/۱ درصد برسد.

انتهای پیام/ا

با ایجاد اشتغال های جدید روستایی نرخ بیکاری در روستاهای کشور ۳ درصد کاهش پیدا می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار