استاندار خراسان رضوی در دیدار سروزیر ایالت سند پاکستان:

آماده توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با ایالت سند هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با ایالت سند آماده هستیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار سروزیر ایالت سند پاکستان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: ایران و پاکستان همواره در طول تاریخ با یکدیگر روابط بسیار خوب فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشته اند.

وی تصریح کرد: روابط دو کشور همواره بر مبنای حسن همجواری بوده و سعی شده است که رفاقت و دوستی بین دو کشور به رغم عدم تمایل برخی کشور‌ها حفظ شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از بزرگترین استان‌های ایران به شمار می‌رود و سالانه از حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی بارگاه منور امام رضا (ع) میزبانی می‌کند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه تعداد زائران و گردشگران ورودی به مشهد سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، افزود: خراسان رضوی با دارا بودن حدود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی، در تولید ۱۰ محصول، در رتبه‌های نخست تا چهارم قراردارد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با تولید سالانه ۲۵۰ تن زعفران رتبه نخست جهانی را در تولید این محصول داراست و علاوه بر این ظرفیت معادن سنگ آهن استان هم به حدود ۱۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اخیراً رئیس جمهوری اسلامی ایران به استانداران مرزی تاکید کردند که به صورت مستقیم با مسئولان کشور‌های همسایه روابط نزدیک برقرار کرده و در جهت توسعه بیش از پیش مناسبت، تلاش کنند.

رزم حسینی افزود: برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تهاتر کالا بین خراسان رضوی و ایالت سند، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی و راه اندازی صنایع مشترک آمادگی داریم.

پاکستان و ایران دو کشور برادر هستند

مراد علی شاه  سروزیر ایالت سند پاکستان هم در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به مشهد مقدس گفت: پاکستان و ایران دو کشور برادر هستند و ما هم برای گسترش روابط بین دو کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی سفر بنده به مشهد مقدس زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) بود، اما فرصتی شد که بتوانیم با مسئولان  خراسان رضوی هم دیدار داشته و زمینه گسترش روابط فراهم شود.

سروزیر ایالت سند پاکستان اظهار امیدواری کرد که در سفر به خراسان رضوی، برای گسترش روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گام‌های بسیار خوبی برداشته شود.

مراد علی شاه با بیان اینکه صادرات گاز برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: همواره به دنبال این بوده ایم که موانع احداث خط لوله صلح برطرف شده و بیش از پیش زمینه توسعه روابط تجاری بین مشهد و کراچی فراهم شود.

انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.