افزایش همکاری شهرداری مشهد و انجمن کلانشهر‌های جهان

رئیس گروه همکاری‌های بین‌الملل علمی و تخصصی شهرداری مشهد گفت: در سفر مدیران انجمن کلانشهر‌های جهان به مشهد، مذاکراتی مبنی بر گسترش همکاری ها صورت گرفت.

افزایش همکاری شهرداری مشهد و انجمن کلانشهر‌های جهانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اصفهانی‌زاده رییس گروه همکاری‌های بین‌الملل علمی و تخصصی شهرداری مشهد در رابطه با سفر مسئولان ارشد انجمن کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) به مشهد مقدس گفت: دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان، آقای اُکتاوی دِلا وارگا و مدیر منطقه‌ای متروپلیس، خانم اگنِس بیکارت به منظور آشنایی با ایران و دیدار‌هایی با مسوولان بعضی از کلانشهر‌های ایران هفته سوم اردیبهشت ماه جاری وارد کشورمان شدند.

وی ادامه داد: این سفر با هدف بازدید از برخی شهر‌های ایران که عضو متروپلیس هستند، انجام شد، مسئولان ارشد متروپلیس پس از دیدار با مسوولان شهر شیراز به مشهد مقدس آمده و ضمن دیدار با مسئولان شهرداری، بازدید‌هایی از این کلانشهر و اقدامات شهرداری مشهد داشتند.

رئیس گروه همکاری‌های بین‌الملل علمی و تخصصی شهرداری مشهد گفت: سیاست شورای اسلامی و شهرداری مشهد در دوره کنونی براساس چشم‌انداز کشور و شهرمشهد، گسترش دیپلماسی شهری است. شهرداری مشهد در حال حاضر در میان ۱۳۹ کلانشهر عضو متروپلیس، جز ۱۰ عضو بسیار فعال محسوب می‌گردد.

اصفهانی‌زاده با بیان دو هدف اصلی شهرداری مشهد در متروپلیس، یکی داشتن بستر مناسب برای معرفی شهر و ظرفیت‌های آن و دیگری استفاده از تجارب دیگر شهر‌ها است افزود: در سفر دو روزه مدیران انجمن کلانشهر‌های جهان به مشهد، در رابطه با گسترش همکاری‌ها، ارتقاء توانمندی‌ها و فعالیت‌های مشهد مذاکراتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شده پذیرش برگزاری دوره‌های آموزشی متروپلیس با سرفصل‌هایی همچون مدیریت و احیای شهرها، منابع مالی برای شهرداری‌ها از طریق هوشمندسازی، مدیریت زباله و پسماند به عنوان یکی از مشکلات عمده منطقه‌ای و استراتژی حمل و نقل عمومی، در آذرماه امسال در مشهد توسط این نهاد بین‌المللی بود.

رئیس گروه همکاری‌های بین‌الملل علمی و تخصصی شهرداری مشهد با ابراز رضایت دبیرکل متروپلیس از فعالیت‌های شهرداری مشهد در این انجمن گفت: به درخواست دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان، دیدار با محمدرضا کلایی، شهردار مشهد و همچنین شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در روز دوم سفر این هیات صورت گرفت که در این نشست شهردار مشهد با اشاره به سوابق حضور مشهد در این انجمن بر گسترش همکاری‌های مشهد با این نهاد  تاکید کرد و همچنین خواهان گسترش همکاری‌های دوجانبه در خصوص پروژه‌های پایلوت، بحث‌های آموزشی و جوانان شد.

اصفهانی‌زاده افزود: معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در این دیدار بر ایجاد مکانیزمی در انجمن کلانشهر‌های جهان به منظور فراهم کردن بستر ارتباطی و انتقال تجربه میان کارشناسان شهرداری‌های عضو تاکید نمود.

انتهای پیام // ف. ک
 

بازدید‌هایی از کلانشهر و اقدامات شهرداری مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.