شهردار واشنگتن: پس از سخنرانی ترامپ در روز استقلال، بودجه امنیتی شهر ته کشید

شهردار واشنگتن در نامه‌ای به کاخ‌سفید اعلام کرد سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در روز استقلال همه بودجه امنیتی این شهر را تمام کرد.

شهردار واشنگتن: پس از سخنرانی ترامپ در روز استقلال بودجه امنیتی شهر ته کشیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، موریل بوزر، شهردار واشنگتن، در نامه‌ای که سه‌شنبه برای کاخ‌سفید نوشت، اعلام کرد سخنرانی یک ساعته دونالد ترامپ که در چهار ژوئیه به مناسبت روز استقلال این کشور در بنای یادبود لینکن با عنوان «درود بر آمریکا» ایراد شد برای شهرداری ناحیه کلمبیا این شهر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هزینه داشته است که به این ترتیب همه بودجه‌ای که برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت تظاهرات‌ها و دیگر رویداد‌های شهر در نظر گرفته شده بود به اتمام رسید.

بوزر در نامه خود نوشت: «پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد که صندوق امنیت و برنامه ریزی اضطراری به دنبال برنامه‌های اضافی شما در چهارم ژوئیه خالی خواهد شد. کل مبلغ صرف شده در چهارم ژوئیه تقریبا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است».

شهردار واشنگتن با اشاره به اینکه مراسم‌های آتی مانند مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در سال ۲۰۲۱ هزینه بسیار بالاتری بر صندوق‌های امنیتی تحمیل خواهد کرد از دولت ترامپ خواست هزینه‌های شهر را تامین کند. او در ادامه نامه خود نوشت: «بسیار ضروری است که بودجه صندوق امنیت و برنامه‌ریزی اضطراری به طور کامل تامین گردد تا اطمینان حاصل شود که این منطقه می‌تواند در طول سال مالی باقیمانده فعالیت‌های مربوط به تامین امنیت و پشتیبانی را بدون کسری بودجه انجام دهد».

هزینه گزاف مراسم سخنرانی ترامپ در روز استقلال آمریکا واکنش‌ها و انتقادات بسیاری در پی داشت. کریس رودرگز، مدیر آژانس امنیت ملی و مدیریت بحران واشنگتن، در این خصوص گفت جشن چهارم ژوئیه امسال شش برابر سال‌های پیش هزینه داشت. او در ادامه افزود البته این تخمین ممکن است افزایش یابد؛ زیرا هنوز مقامات شهر در حال برآورد کردن هزینه‌ها هستند.

پیش از این نیز سه تن از سناتور‌های دموکرات آمریکا از دیوان محاسبات این کشور خواستند تا درباره میزان هزینه‌های تخصیص یافته به این مراسم از سوی دولت دونالد ترامپ تحقیق کند. تام اودال، نماینده نیومکزیکو، پاتریک لیهی از ایالت ورمونت و کریس ون هولن از ایالت مریلند سناتور‌های دموکراتی بودند که از دولت خواستند تا درباره میزان هزینه‌هایی که برگزاری این مراسم بر مالیات دهندگان این کشور تحمیل کرد، بررسی انجام دهند. هر سه سناتور دموکرات عضو کمیته تخصیص بودجه مجلس سنا هستند.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر گزارش داد نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از هزینه‌های مربوط به خدمات پارک ملی صرف برگزاری مراسم روز استقلال آمریکا شد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد مراسم روز استقلال این کشور که با حضور جت‌های جنگنده، تانک‌ها و خودرو‌های جنگی مختلف همراه بود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار هزینه برای این وزارتخانه به دنبال داشته است. بنا به برآورد‌های وزارت دفاع آمریکا، گفته می‌شود پرواز هوایپما‌ها در این روز تنها بیش از ۵۰۰ هزار دلار هزینه دربرداشته است.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از صرف هزینه‌های گزاف برای اینگونه رویداد‌ها و بخصوص رویداد چهارم ژوئیه حمایت کرده است. وی پیشتر در حساب توئیتر خود اعلام کرد برگزاری این گونه رویداد‌ها باعث استخدام تعداد زیادی نیروی جدید در ارتش آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار