دردسر والدین ۵ قلو‌های اراکی

۵ قلو‌های اراکی بعد از یکسال تولد همچنان خبرساز هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، هشتم خرداد ماه سال گذشته بود که خانم طاهره کمالی زاده مادر ۲۹ ساله اراکی پس از بارداری دوم در بیمارستان آیت الله طالقانی اراک ۵ قلو شامل ۳ پسر و دو دختر به دنیا آورد و با دختر اول به یکباره تعداد اعضای خانواده از ۳ نفر به ۸ نفر افزایش یافت و دردسر والدین شروع شد.

با رسانه‌ای شدن تولد ۵ قلو‌های اراکی اکثر دستگاه‌های حمایتی برای قول‌هایی را برای کمک به این خانواده ۸ نفره دادند.

قول‌هایی که عملی شد و قول‌هایی که عملی نشد

از جمله قول‌هایی که همان بدو تولد ۵ قلو‌ها موقع عملی شد قول دکتر سعید رضا سلطانی، رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک بود که گفت: این بیمارستان تمامی هزینه‌های تولدتولد ۵ قلو‌ها از هزینه‌های بالای جراحی سزارین را می‌پذیرد و از والدین پولی دریافت نمی‌کند.

بنیاد مستضعفان هم که هیچ قولی نداده بود، اما هر ۲ ماه یکبار مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان (ماهیانه تقریبا یک میلیون تومان) به این خانواده پرداخت می‌کند.

پدر ۵ قلو‌ها بیکار است

اما دلیخون پدر ۵ قلو‌ها که حالا بعد از یکسال تولد فرزندانش دلش خون است در گفت وگو خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در حال حاضر بیکار است و در نگهداری ۵ قلو‌ها به همسرش کمک می‌کند.

وی با اشاره به بالا بودن ماهیانه مخارج افزود: متاسفانه هزینه پزشک، هزینه پوشک و پوشاک و دارو‌های ۵ قلو‌ها بسیار سنگین است.

دلیخون با وجود اینکه شاکر بود و زندگی با ۵ قلو‌ها و دختر دیگرش که ۶ ساله است را لذت بخش می‌دانست گفت: قبل از تولد ۵ قلو‌ها به راحتی می‌توانستیم خانه اجاره کنیم، اما بعد از تولد بچه‌ها هیچ صاحبخانه‌ای حاضر نمی‌شود به ۸ نفر خانه کرایه دهد.

پدر ۵ قلو‌ها از مسئولین درخواست حمایت و کمک برای تهیه منزل و اشتغال را داشت.

علی‌مددی معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: هرماه ۴۸ قوطی شیرخشک به ۵ قلو‌ها داده می‌شود و به دلیل دشواری‌های نگهداری ۶ فرزند نیز یک پرستار از طرف بهزیستی استان به خانواده دلیخون کمک می‌کند.

خانواده دلیخون در انتظار یاری مسئولان و خیرین

طاهره کمالی مادر ۵ قلو‌ها هم گفت: برای نگهداری از فرزندانم نیاز به حضور ۶ نفر است که خانواده همسرم برای نگهداریشان کمک می‌کنند.

بخشی از قول‌هایی که دستگاه‌ها و مسئولان برای حمایت از ۵ قول‌ها دادند عملی شد و بخشی از قول‌ها عملی نشد و والدین را با دردسر ۵ قلو‌ها تنها گذاشت و خانواده دلیخون منتظر حمایت مسئولین و کمک خیرین برای رفع مشکلاتشان بویژه اشتغال و منزل مسکونی هستند.

دردسر والدین ۵ قلو‌های اراکی

انتهای پیام / ج 

برچسب ها: تولد ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.