بسیج ملی فشارخون گامی مهم در ارتقاء سطح سلامت مردم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای بسیج ملی فشارخون گام مهمی در ارتقاء سطح سلامت مردم بود که با همکاری تمامی پرسنل به نحو بسیار مطلوبی اجرا شد.

بسیج ملی فشارخون گامی مهم در ارتقاء سطح سلامت مردمبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بازدید از شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش قرار گرفتند که در این مدت ۳۲ هزار بیمار مبتلا به فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد:  فشار خون بالا، یک بیماری خاموش است که فرد از آن بی اطلاع است و تا زمان ایجاد صدمات جبران ناپذیر بر روی بدن علائم خاصی ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر این بیماری در زمان مناسبی تشخیص داده شود به طور حتم می توان از عوارض آن و حتی مرگ زود هنگام جلوگیری کرد.

قلیان  با  اشاره به اینکه بیماری فشار خون علامت خاصی ندارد و در موارد پیشرفته می تواند با سردرد و یا درد قفسه سینه بروز کند، گفت: سبک زندگی، تغذیه نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، مصرف نمک و روغن های اشباع، استعمال دخانیات، کم تحرکی و استرس از مهمترین عوامل ابتلا به فشار خون محسوب می شود.

انتهای پیام//ف.ص

فشار خون بالا تهدید کننده  سلامتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.