تمامی پروژه‌های ایلام تامین اعتبار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: با توجه به محرومیت استان ایلام تمامی پروژه‌های تعریف شده تامین منابع مالی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید پورمحمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی ایلام که با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور اظهار داشت: حضور مدیران ارشد ملی در حوزه‌ی پولی، مالی و بودجه‌ای با کار کارشناسی در جهت رفع محرومیت برنامه‌ریزی‌های عملیاتی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی در عمل بیشترین منابع را به مناطق محروم از جمله ایلام اختصاصی داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارداشت: در زمینه درآمد سرانه استان ایلام نسبت به کشور بسیار پایین است و این موضوع سبب مهاجرت مردم این استان شده است.

پور محمدی اظهارداشت: پایین بودن بهره‌وری در ایلام با توجه به امکانات موجود مشکلات برای توسعه استان ایجاد کرده، بنابراین باید مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ مهمترین بحث هم تولید و اشتغال است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های شخصیتی مردم ایلام از بعد میهمان نوازی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس سبب می‌شود در ایام اربعین ظرفیت‌های این استان به موتور محرکه در جهت توسعه‌ی و افزایش درآمد خانواده‌ها تبدیل شود.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: تقویت درآمد‌ها و مهار آب‌ها در کشاورزی بسیار موثر است، لذا وفور منابع انرژِی می‌تواند در حوزه‌ی صنعتی اشتغال فراوانی در ایلام ایجاد کند.

وی ادامه داد: سهم این استان از تولید ناخالص حدود ۰/۵ درصد است که عموما در حوزه‌ی کشاورزی است، بنابراین با روش‌های مکانیزه شدن می‌تواند اشتغال ایجاد شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه بودجه تصریح کرد: اولین پروژه مهم استان، راه ایلام به مهران است، برای باز شدن گلوگاه‌های مسیر کربلا از ایلام به مهران در سه موقعیت ۳۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

بیش از۵۰ میلیارد ریال برای آب و خاک استان ایلام تخصیص یافت

مرتضی شهید زاده مدیر عامل صندوق توسعه ملی نیز در این نشست اظهار داشت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس از نظام و انقلاب دفاع کرده، محرومیت کشیدند و در لوای این پایداری‌ها نام ایران در دنیا جاودانه شد.

وی افزود: صندوق توسعه‌ی ملی سرمایه‌های زاینده‌ی اقتصادی و حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز در غالب سرمایه گذاری در بخش‌های غیر دولتی و فعالیت‌های صنعتی که باید در طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کند که از طریق بانک‌ها تأییدات و تعهدات و اقتصادی بودن این طرح‌ها تضمین شده باشد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در ارتباط با صندوق وجود دارد اعطای تسهیلات به موسسات خصوصی برای تولید و سرمایه گذاری در صنعت و تولید است، بنابراین بانک‌ها در ارتباط با پروژه‌های مرتبط با صندوق باید بسیار دقت عمل به خرج دهند.

شهید زاده خاطر نشان کرد: صندوق توسعه‌ی ملی برای توسعه‌ی کشور از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد و در رابطه با شرکت‌های دولتی خط قرمز دارد.

وی تاکید کرد: در صندوق خارج از اساسنامه به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی وام داده نمی‌شود، مگر با اجازه‌ی مقام معظم رهبری که یکی از این موارد ارائه تسهیلات به کنترل آب‌های خروجی است که تاکنون ۸ میلیارد دلار به این بحث پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: ۵/۱ میلیارد تومان برای آب و خاک استان ایلام تخصیص یافت و صد در صد پرداخت شده است و این مواردی با مجوز رهبر انجام شده است.

تمامی پروژه‌های تعریف شده در ایلام تامین اعتبار می‌شود

محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: در بحث پروژه‌ی مهم راه پل زال تا دهلران ۴ بانک شامل بانک پارسیان، سپه، ملت و ملی به صورت کنسرسیوم در این پروژه مهم مشارکت داشته باشند و تأمین مالی صورت گیرد.

وی افزود: تبصره‌ ۱۸ از تخصیص به صورت پروژه‌ای باشد و از حالت استانی خارج شود، بنابرابن در راستای بخشودگی سود و جریمه مناطق بحرانی، به زودی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه منابع بانکی به صورت صد در صد به ایلام اختصاص یافته است، گفت: با توجه به محرومیت این استان تمامی پروژه‌های تعریف شده تامین منابع مالی خواهد شد و هیچ محدودیتی برای تخصیص منابع به ایلام وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بانک‌ها آمادگی کمک و مشارکت در پروژه‌های استان ایلام را دارند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.