افزایش سرعت روند توسعه قطار شهری مشهد

شش هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه و اجرا به متروی مشهد اختصاص یافت.

سرعت توسعه قطار شهری مشهد افزایش میابدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: پروژه خطوط قطارشهری مشهد به ویژه خطوط سوم و چهارم آن به مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و معاونت عمرانی وزارت کشور نیاز دارد، زیرا پروژه‌ای گرانقیمت است که می‌بایست تمهیدات آن فراهم شود تا سرعت اجرای پروژه همچنان باقوت ادامه یابد.

وی ادامه داد: هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری در گذشته دو هزار میلیارد ریال بود، اما هم اکنون این هزینه برای هر کیلومتر آن به هفت هزار میلیارد ریال و همچنین هزینه خرید واگن قطارشهری افزایش یافته است.
 
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: با توجه به هزینه سنگین ساخت قطارشهری باید منابع جدید درآمدی برای این منظور تعریف شود، زیرا با روش‌های فعلی نمی‌توان خطوط سوم و چهارم قطار شهری مشهد را تکمیل کرد.
 
جمالی نژاد افزود: خط چهارم قطارشهری مشهد از نقاط اصلی این کلانشهر می‌گذرد، و می‌تواند در حمل و نقل روان شهری مؤثر باشد لذا می‌بایست در نخستین فرصت کلنگ زنی این خط انجام و روند ساخت کامل آن با شتاب پیگیری شود.
 
انتهای پیام//پ. د

خط چهارم مترو از نقاط اصلی کلانشهر مشهد می گذرد

برچسب ها: مترو ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.