کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی / قیمت سیب زمینی در روزهای آتی متعادل می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با افزایش عرضه سیب زمینی در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود بازار به تعادل برسد.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی / قیمت سیب زمینی در روزهای آتی متعادل می‌شوداسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نوسان خاصی بر بازار میوه و صیفی حاکم نیست اظهار کرد: قیمت سیب زمینی به سبب تاخیر در کشت طی هفته‌های اخیر با نوساناتی در بازار روبرو بوده است که پیش بینی می‌شود  در هفته‌های آتی با افزایش عرضه بازار به تعادل برسد.

وی نرخ هر کیلو انگور عسکری را ۵ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور یاقوتی ۴ تا ۱۱ هزار، آلبالو ۶ تا ۱۰ هزار، آلو شابلون، ۸  تا ۱۲ هزار، آلو قطره طلا ۴ تا ۸ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، زردآلو ۵ تا ۱۴ هزار، سیب گلاب ۶ تا ۱۵ هزار، شلیل شبرنگ ۶ تا ۱۱ هزار، گوجه سبز ۵ تا ۱۱ هزار، گیلاس تکدانه ۱۰ تا ۱۷ هزار و گیلاس صورتی ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران  ادامه داد: هم اکنون هر کیلو خربزه با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳۵۰۰، طالبی ۲ تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰، ملون ۲ تا ۴ هزار، هندوانه ۸۰۰ تا ۱۸۰۰، موز ۹ تا ۱۱ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴۵۰۰ و خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار تومان در میدا ن مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴۵۰۰، برگ مو ۳ تا ۱۴ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲۵۰۰، پیاز شیری  ۲ تا ۳ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۵ تا ۷ هزار، غوره آبگیری ۲۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره عسکری ۴ تا ۸ هزار، فلفل تند ریز ۱۰ تا ۱۵ هزار، فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار و فلفل دلمه‌ای سبز ۲ تا ۴۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در میدان گفت: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۲ تا ۴ هزار، کاهو رسمی ۸۰۰ تا ۲ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲۵۰۰، گل کلم ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰، گوجه فرنگی  ۲ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۶ تا ۸۵۰۰، هویج ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ و بامیه ۷ تا ۱۳ هزار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از نوسان ۲ تا ۳ هزار تومانی نرخ لیمو ترش در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو لیمو ترش میناب ۱۷ تا ۲۶ هزار تومان است که پیش بینی می‌شود تا اوایل مهر همزمان با عرضه انبوه محصول روند کنونی قیمت در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قرمه) را ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی از فراوانی عرضه میوه‌های تابستانه در بازار خبر داد  و گفت: با توجه به فراوانی عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌ شود نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

به گفته کارگر قیمت برخی کالا‌ها همچون لیمو ترش، سیب زمینی و لوبیا سبز و هویج در هفته‌های اخیر نوساناتی را در بازار تجربه کرده است که پیش بینی می‌شود با ازدیاد عرضه در ماه‌های آتی بازار این محصولات به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان با بیان اینکه کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام میوه و صیفی در بازار وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید محصولات باغی و صیفی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی دربازار اتفاق نیفتد و هر چه سریعتر بازار ۳ تا ۴ قلم از محصولاتی که در بازار نوساناتی داشتند به تعادل برسد.

انتهای پیام/

کمبودی در هیچ یک از اقلام میوه و صیفی در بازار وجود ندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
امروز سیب زمینی خریدم 6 هزارتومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۲ تير ۱۳۹۸
این چه مدیریتیه که سیب زمینی که جزو مواد غذاییه و قوت لایموت مردمه و جزو کالاهای اساسی مث برنجه از سیب و پرتقال گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
جلو صادرات گوجه فرنگی و رب گوجه گرفته شود
سال گذشته برخی از کشاورزان در یک هکتار گوجه ۱۵۰ تن برداشت داشته اند و اگر قیمت رو ۲۰۰۰تومان در نظر بگیریم که بیشتر هم بود ۳۰۰میلیون از یک هکتار سود داشته اند
امسال هم خیلی ها گندم وجو که نیاز اصلی و روزانه مردم هست کشت نکرده اند و جای آن را به کشت گوجه فرنگی اختصاص داده اند که دولت محترم باید جلو صادرات گوجه رو بگیره تا حجم زیادی از نقدینگی ناشی از قیمت بالای گوجه به جیب تعداد اندکی از افراد نرود و یک شبه میلیارد به جیب نزنند اتفاقی که سال گذشته افتاد همچنین اگه قیمت گوجه بالا باشه سال جاری دیگه کسی گندم وجو کشت نمی کنه .چیزی که دشمن میخواد در محصولات استراتژیک به خودکفایی نرسیم اونوقت حداکثر فشار بر مردم وارد کنند
-
...
۰۸:۲۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
من کشاورزم اول تحقیق کن بعدا حرف بزن اینجا فقط دلالی سود دلال از من کشاورزکه این همه سرمایه و کارگر و وقت و ... میزارم خیلی بیشتره ما اگه ضرر ندیدم راضی هستیم اصلاهم ربطی به صادرات نداره مگه امسال سال رونق تولید نیس برو ببین کجا بذر گیر میاد بهتر بود بنویسی جلو دلالی گرفته بشه ن صادرات و ارز آوری
-
روبن
۰۸:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۸
الان که داره گوجه صادر میشه ،گوجه درجه 1 صادراتی ازمون کیلویی800 تومن میخرن هر سبد حدودا 10 کیلو گوجه جا میشه که میشه سبدی 8000تا10000 تومن اونوقت سبد خالیش 6000 باید بخریم حالا ی سر برو مغازه ببین چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
تعادل یعنی تثبیت گرانی
آخرین اخبار