سومین مراسم سالگرد شهید مدافع حرم سردار شهید سید رضا مراثی در زادگاهش بخش لیلان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به رشادت وپایمردی مدافعین حرم در دفاع ازحرم اهل بیت در کشور‌های سوریه وعراق گفت: اگر نبودند جانفشانی واز خود گذشتگی شهدای حرم شاید امروز اثری ازحرم اهل بیت در این کشور‌ها نبود.

وی گفت:قصد اصلی دشمن وتکفیری‌ها نابودی تفکر شیعه وایران بود واگر ما در این کشور حضور نمی‌یافتیم مجبور بودیم در خانه وکاشانه وکشور خود در مقابل این تکفیری‌ها بایستیم.

وی گفت: شهدای مدافع حرم با تربیت دینی حماسه‌ای خلق کردند که تا ابد در تاریخ ماندگار خواهدبود وآن حماسه خوار وذلیل کردن دشمن در راس آن آمریکای جنایتکار واسرائیل غاصب بود.

وی با اشاره به اخلاق ومنش شهید سردار رضا مراثی افزود: این شهید والامقام به تمام معنا انسان وارسته بود ولحظه‌ای به خود ودنیای مادی فکر نمی‌کرد.

سردار خرم گفت: ایشان سی سال خدمت خود را درسپاه تمام کرده بود ومی توانست باز نشسته شده وزندگی راحتی داشته باشد واز امکانات مادی خوبی بهره‌مند شود.

وی افزود: اما سید رضا مراثی ترجیه داد به خاطر پیمان با خدا در راه هدف الهی عازم سوریه شود وبا دشمنی که قصد از بین بردن اسلام را با نام الله واکبر داشت مبارزه کند ودر آخر به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود برسد.

فرمانده سپاه عاشورا سردار مراثی را فردی دلسوز، امین، مهربان وحساس به بیت المال دانست وگفت:ساده زیستی این شهید والامقام می‌تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد.

در این مراسم فرزندشهید رضا مراثی در وصف پدرش دکلمه قرائت کرد ومداحان اهل بیت عصمت وطهارت نیز مرثیه سرایی کردند.

این مراسم که در مسجد امیر المومنین بخش لیلان با حضور گروه‌های مختلف مردم، خانواده معظم شهداء و ایثارگران برگزارشد.

 

انتهای پیام/ش

مراسم سومین سالگرد شهادت شهید سردار سید رضا مراثی در زادگاهش بخش لیلان برگزارشد

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.