نخستین سالگرد شهادت اکبر زوار جنتی در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار شد.

برگزاری نخستین سالکردشهید زوارجنتی دراستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس، در این یادواره گفت:ویژگی‌های شهدای مدافع حرم را مجاهدت در خارج از مرز‌های ایران اسلامی و دور از وطن عنوان کرد و اظهار داشت: ویژگی شهید زوار جنت این است که به دست شقی‌ترین انسان‌ها و به دست صهیونیست‌ها شهید شده و این افتخاری برای این پاسدار است.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران مرگ را به تمسخر گرفته و از مرگ نمی‌ترسد، افزود: این ملت در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب، شهادت را در آغوش می‌کشد و برای شهادت لحظه شماری می‌کند. وقتی یک ایرانی در جنگ با تروریست به شهادت می‌رسد، مباهات می‌کند چراکه باید دنیا بداند که ایران در برابر کسی که به بشریت ظلم می‌کند، ایستاده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه تروریست کسانی هستند که انسان‌ها را می‌کشند و علیه آرمان انسان‌ها و اعتقادات بشر تمام قدرت نظامی خود را به کار می‌گیرند ابراز داشت: پاسدار از زندگی و زن و بچه و دنیایش می‌گذرد تا برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق و مسلمان، مسیحی، شیعه و سنی و... برود، این پاسدار نمی‌تواند تروریست باشد چراکه ملاک برای پاسدار، انسانیت و دفاع از مظلوم است.

وی با اشاره به اینکه مردم دنیا می‌دانند، پاسدار حاضر است برای شیعه و سنی، مسیحی و مظلومان دنیا جان دهد، تصریح کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها را علیه ایران بکار برد، ولی هنوز هم نفهمیدند با ملت ایران چگونه باید محترمانه رفتار کنند. هنوز نفهمیدند هر طرحی را که ریختند، اراده الهی به طوری شد که این حرکات به نفع جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام شیرازی میدان جنگ ۸ ساله را دانشگاهی برای جوانان ایران اسلامی دانست وگفت:جوانان ایران اسلامی در جبهه از نظر اراده و ایمان قوی شدند، ارتباط با خدا را تقویت کردند و توان نظامی خود را بالا بردند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواست ایران اسلامی وجود نداشته باشد، ولی جوانان و نظامیان ایران اسلامی به خوبی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده و تهدید را به فرصت تبدیل کردند اضافه کرد: در جریان داعش هم تروریست‌ها به سوریه حمله کردند تا در وهله اول اسلام و در وهله دوم، ایران را هدف قرار دهند. دشمن می‌داند تا جمهوری اسلامی ثبات دارد، اسلام حیات دارد، اما دشمن نمی‌تواند ایران را از بین ببرد چراکه این ملت هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند.

 

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: دشمنان از جنگ نظامی شکست خوردند، به سمت جنگ نرم رفتند که در آن هم شکست خوردند. نتیجه تلاش بیست و چند ساله دشمن در نبرد فرهنگی شد، شهدای مدافع حرم و امثال اکبر زوار جنتی و بیضایی و عبداللهی و عدالت  شدند. مدافعان حرم فقط اعزام شدگان به سوریه نبودند، بلکه هزاران جوان برای اعزام به سوریه التماس و گریه می‌کردند. خانواده‌های شهید به محضر مقام معظم رهبری رفتند و گفتند که باز هم جوان داریم حاضریم این‌ها را هم تقدیم اسلام و انقلاب کنیم.

 

نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس در پایان خاطر نشان کرد: همه مردم ایران وقتی دیدند سر شهید حججی را در سوریه بریدند، نترسیدند، چراکه تشییع جنازه شهید حججی در ایران بسیار پرشکوه‌تر از تمام شهدای مدافع حرم بود.

وی گفت: همانطور که عرصه جنگ نظامی و فرهنگی را پشت سر گذاشتیم، به لطف الهی از این میدان جنگ اقتصادی عبور می‌کنیم و به دنیا اعلام می‌کنیم که در موضوع استقلال اقتصادی الگوی جهان خواهد شد.

 

شایان ذکر است در حین این مراسم از فیلم مستند زندگی شهید اکبر زوار جنتی نیز رونمایی گردید و برای حضار به اکران درآمد.

انتهای پیام/

نخستین سالکردشهید زوارجنتی دراستان برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خدا رحمتش کند و در دو دنیا مارا شفاعت کند
آخرین اخبار