کلاهبردار معافیت سربازی به دام افتاد/پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و دوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه بیست و دوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبردار معافیت سربازی به دام افتاد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری فردی مامورنما خبر داد که با اقدامات متقلبانه، به بهانه معافیت سربازی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار کرد: با مراجعه خانمی به کلانتری و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری فردی مامورنما به بهانه گرفتن کارت پایان خدمت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد مامورنما با اغفال و انجام اعمال متقلبانه و با ادعای نفوذ در مراجع قضائی و انتظامی و به انگیزه گرفتن کارت معافیت سربازی برای برادر شاکی و ازدواج با وی، مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران کلانتری بلافاصله با فعالیت‌های تخصصی و اقدامات پلیسی، موفق شدند متهم را در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: به جای اعتماد به اینگونه افراد، با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی، اطلاعات کافی را برای دریافت کارت معافیت دریافت کنند و هرگز فریب افرادی که خود را صاحب نفوذ در دستگاه‌های دولتی معرفی می‌کنند را نخورند.

پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه

رئیس پلیس فتا فارس گفت: ارسال پیامک‌های جعلی پیرامون قطع یارانه، همچنان یکی از شگرد‌های رایج مجرمان سایبری است.

سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس گفت: در مناسبت‌ها و رویداد‌های خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان هستیم، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت و ثبت نام سهام عدالت از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

این مقام انتظامی گفت: اطلاعات مهم بانکی از قبیل شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی هستند.

وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکنند و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

کشف گردوی خارجی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۵۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مظنون و آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۵۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچی تریاک در پاسارگاد زمین گیر شد

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در بازرسی از یک سواری سمند، ۱۲ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران پلیس مواد مخدر این شهرستان مطلع شدند یک سواری سمند قصد انتقال مقداری تریاک به یکی از شهر‌های شمالی کشور را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با ایست و بازرسی محسوس و نامحسوس موفق شدند یک سواری سمند را توقیف و در بازرسی از آن، میزان ۱۲ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سیلندر گاز جاسازی شده بود کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، هشدار داد: مأموران نیروی انتظامی پاسارگاد با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

دستگیری بیش از ۴۰ خرده فروش و معتاد در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۴۲ خرده فروش و معتاد پر خطر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر واحد‌های عملیاتی این فرماندهی مرحله دیگری از طرح مبارزه با خرده فروشان مواد افیونی و معتادان پر خطر را در سطح این شهرستان به اجرا گذاشتند.

وی افزود: طی چند عملیات جداگانه، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۴۲ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر شدند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در بازرسی از محل اختفای خرده فروشان، ۳ کیلو و ۸۵۶ گرم انواع مواد مخدر کشف شد، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به تداوم اجرای این طرح ها، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی که همواره با سودجویی‌های خود سعی در آلوده کردن جوانان به مواد مخدر را دارند، با پلیس همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار خود را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار