جویندگان گنج در دام پلیس مرودشت/راننده نیسان، عابر پیاده را به کام مرگ فرستاد/موتورسیکلت قاچاق در لامرد متوقف شد

مهم‌ترین حوادث امروز بیستم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه بیستم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جویندگان گنج در دام پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۵ نفر عامل حفاری غیر مجاز و کشف یک دستگاه گنج یاب در این شهرستان خبر داد.

سرهن اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به چند نفر که اطراف مناطق باستانی در حال پرسه زنی بودند مشکوک و برای بررسی بیشتر آنان را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از یک کیسه که در دست آن‌ها بود یک دستگاه گنج یاب و ادوات مربوط به حفاری کشف شد، افزود: در این خصوص ۵ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به اینکه برابر نظریه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه گنج یاب کشف شده، ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، به شهروندان توصیه کرد: آثار باستانی شناسنامه هویتی و از افتخارات ملت ایران است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا و توجه داشته باشیم هرگونه حفاری غیر مجاز در محدوده آثار باستانی را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار ماموران قرار دهیم.

کشف بیش از ۴۰ کیلوگرم تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف مقدار ۴۳ کیلو ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در ادامه سلسله طرح‌ها و عملیات‌های مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سواری سمند که در حال تردد بود مشکوک و بلافاصله برای متوقف کردن آن اقدام کردند.

این مقام انتظامی، بیان کرد: راننده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد که ماموران به تعقیب خودرو پرداخته و سرانجام توانستند آن را متوقف کنند.

سرهنگ عبادی نژاد با اشاره به کشف مقدار ۴۳ کیلو ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از این خودرو افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و به جرم حمل مواد مخدر همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه مقصد این مقدار مواد مخدر شیراز بود، تصریح کرد: ماموران این فرماندهی مسیر‌های خاکی و صعب العبور را نیز برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ ناامن کردند.

راننده نیسان، عابر پیاده را به کام مرگ فرستاد

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد وانت نیسان با عابر پیاده در ورودی هماشهر سپیدان، عابر در دم جان باخت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: مأموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در ورودی هماشهر سپیدان مطلع و بلافاصله به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک وانت نیسان با یک نفر عابر پیاده برخورد و منجر به فوت عابر شده است، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را توجه نکردن راننده به جلو اعلام کرده اند.

موتورسیکلت قاچاق در لامرد متوقف شد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان مطلع شدند شخصی یک موتورسیکلت قاچاق را در منزل خود مخفی کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن مزل موفق شدند یک موتورسیکلت قاچاق را کشف و توقیف کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده، ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچی تریاک در لارستان زمین گیر شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۹ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۴۹ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: مأموران انتظامی لارستان با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

توقیف ۴ خودرو با بیش از یک میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف ۴ خودرو حامل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کسب اطلاع از تردد ۴ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق در محور قائمیه-ممسنی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در یک عملیات ضربتی، ۴ خودرو متوقف و در بازرسی از آن ها، ۲ دستگاه کولر گازی، ۱۶ طاقه پارچه خارجی، ۲ هزار و ۴۰۰ عدد چشمی در ساختمان، ۳۱۰ عدد انواع ابزار الات و ۳۰ دستگاه بی سیم دستی فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص ۴ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری بیش از ۳۰ معتاد و توزیع کننده موادمخدر

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ۳۸ معتاد و توزیع کننده موادمخدر در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه بر خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان مواد مخدر، پس از هماهنگی با مراجع قضائی از این محل‌ها بازرسی کردند و موفق شدند مقدار ۳ کیلو و ۶۷۲ گرم تریاک، ۱۸۹ گرم سوخته، ۵۶ گرم هروئین، ۱۱۲ گرم شیره تریاک، ۵۱ گرم تفاله و ۲۴ عدد پایپ، وافور و ترازوی توزین را کشف و ۳۸ نفر از خرده فروشان را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: در این طرح تعداد ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت بیان کرد: برخورد پلیس با هنجارشکنان جدی است و یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت، برخورد قاطع و قانونی با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی محلات جرم خیز و آلوده است.

۹ فقره سرقت در پرونده سارق درون خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند یک نفر سارق درون خودرو با ۹ فقره سرقت را دستگیر کنند.

سرهنگ غلامرضا فرمانی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی و بکار گیری شگرد‌های خاص پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های مداوم، یک نفر سارق شناسایی و در یک عملیات موفقیت آمیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده به ۹ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، افزود: در بازرسی از منزل وی اموالی مسروقه از قبیل جک، باطری، کاپوت و تعدادی باند و پخش، لاستیک و رینگ خودرو کشف شد.

دستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از بازداشت ۱۴ خرده فروش مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ۲ حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: ماموران انتظامی قیروکارزین، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با موضوع پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را در نقاطی از سطح این شهرستان اجرا کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، ماموران موفق شدند ۱۴ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و در بازرسی از محل پاتوق آنان، مقدار یک کیلو و ۸۲۲ گرم تریاک و ۸ و ۶۵ گرم هروئین و شیشه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: دستگیر شدگان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۱۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ طهماسب سمایی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از عبور یک محموله مواد مخدر با خبر شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس ضمن هماهنگی قضائی به برقراری تور ایست و بازرسی اقدام کردند که در این هنگام به یک نیسان که از سمت آباده به سمیرم در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شده است، افزود: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال و از آن طریق روانه زندان شد.

سرهنگ سمایی اضافه کرد: پلیس با عزمی راسخ مبارزه با قاچاق مواد مخدر را همواره در دستور کار خود قرار داده است و در این رابطه از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت افراد متخلف و قاچاقچیان مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اقرار سارق به ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری یک سارق حرفه‌ای با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در شیراز، افسران تجسس دایره مبارزه با سرقت کلانتری شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری با بررسی‌های میدانی و افزایش گشت زنی‌های هدفمند در محدوده سرقت‌های انجام شده، موفق شدند یک نفر که در ساعات پایانی شب در بین خودرو‌های پارک شده بود را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های فنی مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های فنی پلیس، به ۲۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم پس از انجام تحقیقات تکمیلی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست با رعایت تدابیر پیشگیرانه از سرقت مانند نصب سیستم دزدگیر و استفاده از قفل و تجهیزات ضد سرقت، سارقان را در انجام عمل مجرمانه ناکام بگذارند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار