رئیس سازمان فضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرتاب ۴ ماهواره در سال ۹۸/ تنها چند قدم تا پرتاب «ناهید یک» مانده است

براری گفت: امسال کار ساخت چهار ماهواره فضایی برای قرار گرفتن در مدار‌های فضایی به اتمام می‌رسد.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات از ساخت ماهواره در کشور اظهار کرد: نمونه مهندسی و کیفی ماهواره ظفر آخر خرداد ماه آماده شد و خوشبختانه نتایج تست‌های آن حاکی از خبر‌های خوبی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای تیر ماه ساخت دو نمونه ماهواره کیفی پروازی و پروازی در دستور کار سازمان فضایی قرار گرفت که امیدواریم نمونه کیفی پروازی آخر شهریور ماه و نمونه پروازی آخر مهرماه کامل شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به زمان تحویل گیری این دو ماهواره بیان کرد: ان‌شاالله در سه ماه سوم سال جاری کار تحویل گیری این دو ماهواره انجام می‌شود.

پرتاب ۴ ماهواره در سال ۹۸/ تنها چند قدم تا پرتاب «ناهید یک» مانده است

زمان تکمیل ماهواره پارس ۱ 

براری با اشاره به ماهواره پارس ۱ گفت: این ماهواره با دقت ۱۵ متر و به عنوان ماهواره سنجشی توسط پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شده و کار‌های آن در حال به اتمام رسیدن است.

وی تصریح کرد: ان شاالله اواخر آبان ماه کار ساخت ماهواره پارس ۱ به اتمام می‌رسد.

آخرین هماهنگی‌‌ها برای تایید پروپوزال پیام ۲

رئیس سازمان فضایی درباره ماهواره ناهید ۱ هم گفت: کار‌های ساخت این ماهواره پیگیری شده است و تست‌های سازگاری آن در حال به پایان رسیدن است.

پرتاب ۴ ماهواره در سال ۹۸/ تنها چند قدم تا پرتاب «ناهید یک» مانده است

براری ضمن اشاره به ماهواره پیام ۲ گفت: آخرین پروپوزال این ماهواره از سوی دانشگاه امیر کبیر ارائه شده است و انشالله طی هفته‌های آینده آخرین مدل پروپوزال ماهواره نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که در اسرع وقت قرارداد ساخت ماهواره پیام ۲ نهایی شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به مشخصات فنی ماهواره پیام ۲ بیان کرد: وزیر ارتباطات تاکید دارد که دقت ماهواره پیام به یک متر برسد، اما تیم سازنده ماهواره به دنبال دقت ۱۰ متر هستند و اکنون به دنبال رایزنی برای نهایی کردن مشخصات فنی ماهواره هستیم و به محض آنکه مشخصات فنی ماهواره به تصویب برسد کار ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.