کمبود محیط بان در کهگیلویه وبویراحمد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: محیط زیست برای حفاظت مناسب و استاندارد مناطق تحت مدیریت به ۲۳۷ محیط بان نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان با داشتن ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و با توجه به توپوگرافی کوهستانی و صعب العبور آن، با کمبود محیط بان مواجه است. کمبود محیط بان در کهگیلویه وبویراحمد

عنایت آرامشیان افزود: محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع ۷۵ محیط بان در مناطق تحت مدیریت خود دارد در حالی که باید برای حفاظت مناسب و استاندارد به ۲۳۷ محیط بان نیاز دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۱۳ منطقه پارک ملی، حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

آرامشیان با بیان اینکه این استان با کمبود جدی نیروی محیط بان مواجه است، گفت: هر چهار هزار هکتار منطقه حفاظت شده استان را یک محیط بان حفاظت می‌کند در حالی که استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط بان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این محیط بانان با وجود مشکلاتی مانند گستردگی وظایف، کمبود تجهیزات، کوهستانی بودن استان، آتش سوزی جنگ‌ها و مراتع مناطق تحت مدیریت و پراکندگی مناطق با تمام توان از طبیعت و حیات وحش پاسداری می‌کنند.

روز یکشنبه، ۲۳ تیر ماه مصادف با ۱۱ ذی القعده روز ولادت ضامن آهو امام رضا (ع) به عنوان روز ملی محیط بان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ

استان با کمبود جدی نیروی محیط بان مواجه است

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.