مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: در شمال و جنوب بیش از ۱۶۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده و کار مبارزه با این آفت بعد از شش ماه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان در خصوص مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت:  این آفت یکی از خطرناکترین آفات محصولات کشاورزی است و متاسفانه از ۷ بهمن ماه این آفت در کشور ریزش کرد و تا الان چیزی بیش از ۷۵۰ هزار هکتار در کشور با این افت مبارزه شده است.

وی بااشاره به اینکه در استان ما در شمال و جنوب بیش از ۱۶۵ هزار هکتار مبارزه در این خصوص انجام گرفته است افزود: حدود ۱۲۵۰۰ هکتار این سطح مربوط به شمال استان بوده و خوشبختانه هیچ خسارتی نداشتیم و مبارزه با این آفت به پایان رسیده است.

طاهری یادآور شد:  امیدواریم سال بعد کمترین درگیری با این آفت را داشته باشیم البته باید آمادگی داشت و تمهیدات لازم را پیش بینی کنیم. چیزی حدود شش ماه سال زارعی را با این آفت مبارزه کردیم بویژه در جنوب استان در شمال هم در ریگان و ارزوییه و مناطق صعب العبور همکاران ما با شرایط سخت کار مبارزه را انجام دادند.

انتهای پیام/ی

مبارزه با افت ملخ صحرایی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.