استاندار فارس؛

فارس رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور

استاندار فارس با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار ۹۸ و ۹۷ از ۸.۹ به حدود ۷ و رتبه دوم استان در این زمینه، گفت: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مثبتی تا کنون انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جریان افتتاح کارخانه گل پونه، عنوان کرد: با توجه اینکه سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، مدیریت ارشد استان توجه به مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و تشویق به ادامه فعالیت آن‌ها را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه کارخانه گل پونه فعالیت خوبی را آغاز کرده است، افزود: امروز به مجموعه‌ای سر زدیم که فعالیت ان تکمیل کننده زنجیره تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزی جات است که با سرمایه گذاری حدود ۹ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه نیمی از سرمایه مذکور با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه تامین شده است، از اشتغال ۱۳۰ نفر در این کارخانه خبر داد و تاکید کرد: بی تردید چنین واحد‌هایی که تولید را به سمت بهینه شدن پیش برده و سود آوری و بازار فروش داخلی و خارجی دارند باید مورد حکایت قرار گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت بازدید از واحد‌های تولید و بررسی مشکلات و مسائل آنها، اظهار کرد: شنیدن مسائل و مشکلات صنعتگران سبب خواهد شد در کارگروه‌های رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاری به رفع این مشکلات پرداخته و شاهد حرکت مثبت استان در راستای رونق تولید باشیم.

رحیمی عنوان کرد: سیاست کلی مدیریت ارشد استان فارس بر این است که کارخانه‌ها و واحد‌های تولید فعال به ظرفیت اسمی خود رسیده و واحد‌های نیمه تعطیل نیز به چرخه تولید بازگردند.

وی درباره واحد‌های تولیدی تعطیل یا تملک شده از سوی بانک‌ها نیز گفت: تلاش می‌کنیم این واحد‌ها مجددا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرند.

استاندار فارس یادآور شد: توجه به تشویق سرمایه گذاران و ایجاد تسهیلات در راستای ایجاد واحد‌های تولیدی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار ۹۸ و ۹۷ از ۸.۹ به حدود ۷ و رتبه دوم استان در این زمینه عنوان کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های مثبتی تا کنون انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز امیدواری کرد با تلاش بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد رونق هر چه بیشتر تولید در استان فارس باشیم.
انتهای پیام/م

افتتاح کارخانه گل پونه در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار