جشن‌های دهه کرامت در بیش از ۲۰ مرکز بین المللی برگزار شد

ثریا اردکانی گفت:آلمان،کانادا،برزیل،انگلستان،استرالیا و ترکیه از جمله کشور‌هایی هستند که برنامه‌های دهه کرامت به همت سفیران کریمه در آن‌ها برگزار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ کمال ثریا اردکانی رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س)با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سفیران کریمه در بیش از ۲۰ مرکز بین‌المللی در پنج قاره گفت: سفیران کریمه در کانادا در مرکز امام علی علیه السلام شهر ونکوور مراسم جشن میلاد کریمه اهل‌بیت (ع) را برگزار کردند.

وی عنوان کرد: در کشور آلمان نیز در مراکز مختلف، برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، به‌عنوان نمونه در شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، سفیران کریمه با پرچم مبارک آستان مقدس در مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت هیئت امام علی علیه السلام به مناسبت دهه کرامت در مراسمی حضور داشتند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت فاطمه معصومه (س)بیان کرد: در کشور برزیل نیز در مراکز و شهر‌های مختلف برنامه‌هایی تدارک دیده‌شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز و مساجد شهر سائوپائولو از جمله مرکز اسلامی امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، مرکز حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، مرکز اسلامی الرسالة، مسجد محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد.

ثریا اردکانی افزود: در ایالت اسپریتو سانتو در مرکز اسلامی امام حسن علیه السلام شهر ماراتازس، در ایالت پارائِبا در مرکز اسلامی حضرت زینب سلام الله علی‌ها شهر ژوآو پِسوآ، در ایالت ماتو گروسو دو سول شهر پونتا پورا و یک مسجد دیگر در همین ایالت و در ایالت گویاس در مرکز اسلامی امام علی علیه السلام شهر گویانا میزبان برنامه‌های دهه کرامت بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در ایالت پارانا، شهر کوریچیبا در مسجد امام علی علیه السلام، در شهر فوز دو ایگواسو در مرکز اسلامی اهل بیت علیهم السلام و حسینیه امام خمینی (ره) این شهر، در مسجد امام علی علیه السلام شهر پونتا گروسا، در ایالت ریو دو ژانیرو در دو شهر ریو دو ژانیرو در مرکز اسلامی امام حسین علیه السلام و همچنین در مرکز اسلامی محمد رسول الله صلی الله شهر آنگرا دوس رییس، در ایالت پرنامبوکو در مرکز اسلامی امام صادق علیه السلام شهر اولیندا و همچنین در مرکز اسلامی علی اکبر علیه السلام شهر بلو جارجیم همین ایالت نیز برنامه‌های مختلف دنبال شده است.

وی از برنامه سفیران کریمه در کشور ترکیه یاد کرد و افزود: مراسم با شکوهی در مسجد زینبیه استانبول ترکیه توسط انجمن زهرانا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد که در آن برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود میلاد حضرت توسط نوجوانان، جشن تکلیف دختران و ... با حضور رهبر شیعیان ترکیه برگزار شد.

ثریا اردکانی به برگزاری مراسم‌های مختلف در مراکز و مساجد کشور انگلستان و همچنین حسینیه شیعه اثنی عشری شهر انتاناناریوو کشور ماداگاسکار اشاره کرد و افزود: در برخی کشور‌های دیگر نیز مراسم‌هایی برگزار شده یا اینکه سفیران کریمه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم هستند که از جمله این کشور‌ها می‌توان به مالزی، استرالیا، نیوزلند، هند و اندونزی اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: وحدت بین مسلمانان زیر سایه پرچم اهل‌بیت علیهم السلام و معرفی شخصیت بانوی کرامت به عنوان الگوی ممتاز زنان و دختران ولایتمدار و بصیر، ایجاد موقعیتی برای تمسک جویی و زیارت پرچم آستان مقدس توسط مشتاقانی که به سبب بعد مسافت نمی‌توانند به زیارت کریمه اهل بیت سلام الله علی‌ها مشرف شوند و تعامل و همدلی با نهاد‌های دینی در اقصی نقاط جهان از جمله اهداف اعزام گروه‌های سفیران کریمه به کشور‌های گوناگون است.

انتهای پیام/ح

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بیش از ۲۰ مرکز بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار