رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س)عنوان کرد؛

برگزاری ۶۰۰ تورحرم شناسی برای گردشگران بین المللی قم

اردکانی گفت:برای زائران برنامه‌های مختلف از جمله ۱۸۰۰ حلقه معرفتی،۲۴۰ تور حرم شناسی،جلسه مشاوره برگزار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛کمال ثریا اردکانی رئیس اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در این مدت حدود هشت هزار و ۹۰۰ زائر مسلمان بین المللی و بیشتر از کشور‌های آذربایجان، پاکستان و عراق، حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کردند.

وی عنوان کرد: در این مدت بیش از هفت هزار و ۲۰۰ توریست غیرمسلمان از کشور‌های خارجی نیز از آستان کریمه اهل بیت (س) بازدید نمودند که ۵۸ درصد آن‌ها زن و ۴۲ درصد مرد بوده‌اند.

اردکانی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار گردشگر غیرمسلمان بین المللی که از ۸۶ کشور به ایران آمده بودند، در قالب سه هزار و ۹۰۰ گروه از حرم حضرت معصومه (س) بازدید نمودند.

به گفته وی، کشور‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا بیشترین توریست را میان بازدیدکنندگان از حرم حضرت معصومه (س) به خود اختصاص داده‌اند که سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ زائر و گردشگر بین المللی از حرم حضرت معصومه (س) بازدید نمودند.

وی یادآورشد: ۵۵ درصد گردشگران بین المللی، زن و ۴۵ درصد مرد بوده‌اند که کشور‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا بیشترین تعداد توریست را داشته‌اند.

به گفته وی، حدود ۲۸۰ نشست پرسش و پاسخ و سه هزار و ۶۰۰ تور حرم شناسی برای این گردشگران برگزار شده است.

رئیس اداره بین الملل حرم حضرت معصومه (س) همچنین گفت: پارسال حدود ۹۵ هزار و ۵۰۰ زائر مسلمان بین المللی از ۵۵ کشور در قالب حدود ۷۹۰ کاروان زیارتی حرم کریمه اهل بیت (س) را زیارت کردند که کشور‌های آذربایجان، عراق، پاکستان، هندوستان، لبنان، بحرین، سوریه، ترکیه، افغانستان، انگلستان و روسیه بیشترین تعداد زائران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برای این زائران برنامه‌های مختلف از جمله حدود یک هزار و ۸۰۰ حلقه معرفتی، ۲۴۰ تور حرم شناسی، جلسه پرسش و پاسخ و مشاوره برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

حرم حضرت معصومه (س) میزبان ۱۶۱۰۰ زائر و گردشگر بین المللی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار