مدیر لوفت‌هانزا: اعتراضات به تغییرات آب‌وهوایی بر تعداد پرواز‌ها بی‌تاثیر بوده است

مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان گفت اعتراضات به تغییرات آب‌وهوایی موجب کاهش تعداد پرواز‌های این شرکت نشده است.

مدیر شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا: اعتراضات تغییرات آب و هوایی بر تعداد پرواز‌ها بی‌تاثیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارستن اشپور، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان، گفت اعتراضات به تغییرات آب و هوایی تاثیر چندانی بر تعداد پرواز‌های این شرکت در سال جاری میلادی نداشته است.

شپور در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «در این برهه از زمان ما کاهشی نمی‌بینیم، در حقیقت برعکس. در مقایسه با سال گذشته که یک رکورد محسوب می‌شد، انتظار داریم امسال نیز تعداد مسافران هوایی ۴ درصد افزایش یابد. شاهد رشد در خطوط هوایی بین المللی سوئیس نیز هستیم. بحث تغییرات آب‌وهوایی به کم شدن رزرو پرواز‌ها منجر نشده است. مردم می‌خواهند پرواز کنند».

او در ادامه ضمن اشاره به آماری که آژانس بین‌المللی انرژی منتشر کرده است گفت فقط ۲.۸ درصد از دی‌اکسید کربنی که بشر تولید می‌کند ناشی از سفر‌های هوایی است. در این میان پرواز‌های ارزان‌قیمت که فقط چند دلار برای آن‌ها پرداخت می‌شود سهم بسیار بالایی در آلودگی هوا دارند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دوستداران زمین تخمین می‌زنند انتشار گاز دی‌اکسید کربن ناشی از پرواز هواپیما‌ها در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ بیش از دو برابر افزایش یافته است. در قاره اروپا مسائلی چون مالیات کم سفر‌های هوایی، افزایش بودجه خطوط هوایی و گسترش سایت‌های گردشگری سبب رونق سفر‌های هوایی شده است.

پیش از این رسانه‌ها از تاثیر اعتراضات به تغییرات آب و هوایی بر کاهش پرواز‌های هوایی خبر داده بودند. روز گذشته، یک گروه ۸۰ نفره از معترضان در فرودگاه زوریخ سوئیس با سردادن شعار و پخش‌کردن برگه‌های تبلیغاتی مردم را به تحریم سفر‌های هوایی در سال ۲۰۲۰ تشویق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار