در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایشی که مسئله‌ای اجتماعی را با زبان طنز روایت می‌کند

نمایش «لیگ قهرمانان» درباره یک خانواده چهار نفره است و تأثیر رسانه‌های تصویری روی آن‌ها را بررسی می‌کند.

« لیگ قهرمانان»  مسئله ای اجتماعی همراه با رگه های از کمدیسعید دشتی کارگردان نمایش «لیگ قهرمانان؛ مرحله گروهی» در خصوص اجرای این نمایش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: داریوش علیزاده دو سالی است که روی نمایشنامه «لیگ قهرمانان» کار می‌کند و ایده آن را از زمان نمایش «دریبل» که با هم کار می‌کردیم، داشت. یکی از اهداف بزرگ ما در تئاتر کار کردن این نمایشنامه بود، ولی بنا به دلایل مختلف اجرای آن امکان پذیر نبود؛ اما در این بازه زمانی تصمیم گرفتیم این نمایش را به اجرا ببریم.

وی افزود: نمایشنامه «لیگ قهرمانان» چهار اپیزود دارد؛ اپیزود اول آن مرحله گروهی است که به اجرا خواهد رفت؛ اپیزود دوم مرحله حذفی و اپیزود سوم مرحله نیمه نهایی و اپیزود چهارم مرحله فینال است که در طی یک الی دو سال آینده و در فصل‌های مختلف به روی صحنه خواهند رفت. تم هر چهار اپیزود یکی و فضا‌ها متفاوت است.

دشتی با اشاره به اینکه نمایش «لیگ قهرمانان» دغدغه‌مند است، گفت: این احتمال وجود دارد که در هر اپیزود از بازیگران مختلف استفاده شود؛ ولی فعلاً درباره آن تصمیم گیری نشده است. دوستانی که متن نمایشنامه «لیگ قهرمانان» را خواندند، بسیار از آن تمجید کردند. این نمایش درباره یک خانواده چهار نفره است که تاثیر رسانه‌های تصویری را روایت می‌کنند و فکر می‌کنم اتفاقاتی که در حین نمایش رخ می‌دهد، به تماشاگر حس متفاوتی نسبت به جهان بینی و فضای مجازی منتقل می‌کند. «لیگ قهرمانان» مسئله‌ای اجتماعی همراه با رگه‌هایی از کمدی است.

وی ادامه داد: باید از تئاتر حمایت کنیم و درباره هیچ کاری پیش داوری نشود. به نظر من زمانی که به تماشای یک تئاتر می‌نشینیم، بعد از آن می‌توانیم این تصمیم را بگیریم که نمایش اثری قابل قبول بود یا خیر. با پیش داوری‌های از پیش تعیین شده و با پیش شرط‌های ذهنی به تماشای هیچ نمایشی ننشینیم.

گفتنی است بهاره رهنما، علی اوجی، سعید زارعی و ریحانه پارسا بازیگران نمایش «لیگ قهرمانان» هستند.

در خلاصه نمایش آمده است: خانواده‌ای ۴ نفره از طریق فضای مجازی گذران زندگی می‌کنند، رفته‌رفته جز رسیدن به مدال به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند، فاجعه‌ای در راه است، شاید تا ویرانی خویش.

نمایش «لیگ قهرمانان» از ۹ تا ۲۵ مرداد هر شب ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار