معاون مهندسی ایران‌خودرو گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می شود.

خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می شوندعادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خودروسازی از دو بخش صنعت قطعه سازی و طراحی تشکیل شده و مهمترین آن قطعه است گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران چیزی به اسم صنعت قطعه سازی در کشور وجود نداشت و تمام موارد مربوط به خودرو، به بحث مونتاژکاری و اسمبل کردن بر می‌گشت؛ به طوری که خیلی از نشان‌های خودرو‌ها هم از خارج از کشور وارد می شد.

پیرمحمدی افزود: اوایل دهه ۷۰ صنعت خودروسازی و قطعه سازی پایه گذاری شد و تا به امروز با پیشرفت‌های صورت گرفته، زنجیره تامین و قطعه سازی به بیش از ۱۲۰۰ واحد کوچک و بزرگ رسیده و همچنین طی ۲۵ سال گذشته صنعت طراحی خودرو و قطعه هم به خودکفایی کامل نزدیک شده است.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در خصوص نقش شرکت‌های خارجی دنیا در صنعت خودرو سازی کشور گفت: هم اکنون شرکای خارجی در بحث انتقال دانش فنی درحال کار هستند و قرارداد‌ها با این عنوان تنظیم می‌شود. برنامه ریزی در خودروسازی باید طوری صورت گیرد که مونتاژکاری از پایه حذف شود چرا که این موضوع آفتی برای صنعت خودرو است.

پیر محمدی تصریح کرد: برنامه ریزی در خودروسازی ها صورت گرفته تا خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار شود.


بیشتر بخوانید: استعفای دسته جمعی در ایران خودرو، از شایعه تا واقعیت!


وی در خصوص مشکلات موجود در بومی سازی، طراحی، ساخت و ... حوزه خودرو اظهار کرد: مجموعه خودروسازی و قطعه سازی از ۲۵ صنعت مادر کشور سرویس می گیرد.

پیرمحمدی ادامه داد: صنایعی مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی، نفت و ... در صنعت خودروسازی کشور نقش بسیار مهمی دارند و بومی سازی در این صنایع باعث بومی سازی در صنعت خودروسازی می شود که این امر وابسته به صنایع بالادستی است. به طور مثال برای خودرو بومی و باکیفیت نیاز به ورق های کششی و با استحکام بالا است. اگر هم اکنون بخواهیم خودرو ها را با استاندارد روز دنیا تولید کنیم مجبور به واردات هستیم، ولی اگر صنایع فولادی و بالا دستی به بومی سازی کامل برسند به طور طبیعی دیگر نیازی به ارز بری و واردات از کشور های خارجی نیست. 

به گفته وی زنجیره تولید که از فولاد، پتروشیمی و ... تشکیل شده با تکامل کامل می‌تواند صنعت خودروسازی را هم به طور ۱۰۰ درصدی بومی کند.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو تصریح کرد: خودرو سازی هم اکنون نیازمند صنایع بالادستی است و با خودکفایی صنایع فولادی و الکترونیکی و سرمایه گذاری بلند مدت بانک مرکزی می‌توان خیلی راحت به این صنعت جان دوباره داد و کنار آن جدا از ارز آوری، از خروج ارز هم جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

خودروسازی و قطعه سازی از ۲۵ صنعت مادر کشور سرویس می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ساخت خودرو باید ریشه ای باشد نه اینکه اسماً ساخت ایران ولی قطعه سفارش تجار از چین.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۸
با دانش فنی جوانان ایرانی ولی مونتاژ قطعات چینی .من که مطمئن نیستم که این موضوع واقعیت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی هاشمی
۱۲:۵۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
امیدوارم دانش جدید با خودروهای جدید منظورتون تغییر چراغ ماشین نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۳۸ ۲۴ تير ۱۳۹۸
آقا شوخی میکنی . مگه تا حالا با دانش کی داشتن تولید میکردن . اگه جواب خارجی ها ست که دیگه واویلا با دانش خارجی ها ارابه مرگ تولید میکردن با دانش بومی خدا میدونه چی تولید بشه و مسافرها و راننده ها تو کدوم جاده ها بمونن
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۱:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
باید این دو کارخانه بست مگه دارن چه کار میکنم قطعات یدکی رو از چین میارن اینجا هم پیچ مهره میکنم این که کاری ندارد همین جوری برن به چینی ها بگن آقا ما دو ملیون پراید می‌خوایم یک هفته بهشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
احسنت
اصلا اجازه بدهند هرکس خودرو خودش رامونتاژکند بهتراز خودروهای این دوخودروسازخواهندبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
تازه شاید چینی ها ضبط ماشین هم ببندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
به نظر بنده اگر نظارت های حقوقی و ارزیابی های کارشناسی تصادفات واقعی تر بشه و سهم واقعی حوادث جاده ای به بی کیفیتی ترمز و بدنه و شاسی و قطعات خودرو اختصاص یابد و خودروسازان موظف به پرداخت خسارت و جبران صدمات باشند قطعا خودروسازان خود را ملزم به تولید خودروهای با کیفیت می نمایند.
در حال حاضر به نظر می رسد دستگاههای نظارتی و قانون گذاران نمی خواهند به موضوع ایمنی و سلامت و حفظ جان افراد جامعه اولویت دهند.
بیشتر روی جرایم رانندگی تمرکز شده که اگرچه تا حدودی اثربخش است ولی تا زمانیکه کیفیت خودروها و جاده های ما اینگونه باشد برخورد با تخلفات رانندگی امری ناقص است.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۳۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
حالا این خودرو جدید که داره ساخته میشه چه آپشنهائی داره ؟ حتما اینبار رنگ ولاستیک روش نمیذارن و میگن آپشنه !! خودرو 206 (حدود صد میلیون ) جدیدا سیستم صوتی روش نیگذارن و سنسور عقب!! پراید که 3 تومن قیمتش بیشتر نیست و 50تومن فروخته میشه، زه بغلش را برداشتن میگن آپشنه !! 50تومن ماشین حلبی را زهشم برداشتن!! و ماشین 100 تومنیمونم که سیستم صوتی نداره و... حالا خودرو ملی چی بشه هیچکس نمیدونه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
همین ک به جوانان بها بدهند من راضی هستم آگه حرف نباشد، چرا که جوانان. ..
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
توبه گرگ مرگه مخصوصا این دوتاشرکت عمری هست کارگرها روبه استثمارواسارت در آوردندبه اسم اشتغال ویا بیکاری صدهانفر،ازاینکار پیراهن عثمان ساخته اند تادوباره وام بگیرندوجیب سهامدارانش روپرکنندکه بااین رویه نیم قرنه که نه خودروسازی ازاینهادیدیم وحالاکه شرکت باقی آورد وبه مرزورشکستگی رسیده قصداینرا دارندکه سهامشوبفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
تا انحصار باشه و پای دولت وسط باشه وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۴ تير ۱۳۹۸
درسته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
قطعه سازی خودروها را به نیروهای متعهد و متخصص سپاهی و بسیجی بدهید و یا حداقل کنترل کیفیت و استاندارد سازی آنها را به این نیروهای جان بر کف بسپارید . خودروی با کیفیت و مصون از تحریم لازمه اش تولید قطعات با کیفیت و بومی است .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
کدوم یک از ماشین های ساخت داخل کیفیت دارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
فقط پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
نگو ساخت داخل بگو مونتاژ داخل. کدومشون واقعا ساخت داخلند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
واقعیت این هست که تو ایرانخودرو هیچ متخصصی وجود نداره ! چرا ؟ چون هرکسی که اونجا استخدام هست مخصوصا در پستهای کلیدی و مهندسی به یک آقا زاده وصل هست .مثلا کسانی هستند که لیسانس کشاورزی یا اقتصاد دارند و در واحدهای مهندسی قطعه تایید میکنند . بعد میخواید خودرو طراحی یا تولید بشه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۸
جون انسان مهمتر از همه چیزه و خودرو امن وارد کردن بهتره تا خودرو سازان فقط به فکر جبیشان باشندوخوردو بی کیفیت تولید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۸
خدا نکنه تولید خودروی جدید دست ایران خودرو و سایپا مونتاژ کارای حرفه ای بیوفته. انشالله که اون روز نیاد. فقط یک شرکت جدید و کاملا مستقل میتونه که این کارو انجام بده . چون تشنه رقابت با این دو مونتاژ کار بزرگ میشه و حتما با ایجاد خودرو سازهای جدید (تاکید میکنم خودروساز، نه مونتاژکار یا وارد کننده) میشه صنعت خودروی ایران رو متحول کرد و مردم رو از بی عدالتی این صنعت نجات داد.
Iran (Islamic Republic of)
رفیق
۰۹:۱۷ ۲۴ تير ۱۳۹۸
از نیروهای مسلح کمک بگیرید که در این صنعت پیشرفت محسوسی داشته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
کدوم محسوس ؟ موتور های هندی یا چینی ؟ یا دست به دامن شدن به گروه بهمن برای واردات موتور ایسوزو ؟
۱۲۳
آخرین اخبار