برداشت گندم در دلفان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان گفت: براساس پیش بینی‌های کارشناسان امسال حدود ۴۵ هزار تن محصول از مزارع دلفان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرود ساروقی  مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان گفت: براساس پیش بینی‌های کارشناسان امسال حدود ۴۵ هزار تن محصول از مزارع دلفان تولید می‌شود.

 ساروقی  افزود: در سال زراعی جاری ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت گندم رفته که براساس پیش بینی اولیه باید ۷۰ هزار تن گندم مازاد داشته باشیم، ولی متأسفانه بخاطر غرقاب شدن مزارع در بهار و عدم بارندگی‌های کافی در این فصل دچار تنش شده و عملکرد واقعی به ۴۰ تا ۴۵ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در دلفان صورت گرفته است، افزود: در جلسات ستاد برداشت با حضور بخشداران، نماینده اداره غله، تعاون روستایی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، نیروی انتظامی و سایر بخش‌های ذیربط، هماهمنگی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دلفان  سه اکیپ نظارت و بخش خصوصی و اکیپ‌های هفت مرکز خدمات و کمیته فنی نظارت شهرستان فعالیت دارند.

ساروقی بیان کرد: تمامی کمباین‌های ورودی به شهرستان دلفان از مسیر گردنه گشور در مسیر کرمانشاه پس از بازدید و معاینه فنی توسط اکیپ‌های نظارتی مجوز ورود و برداشت را دریافت کرده‌اند علاوه بر این کارشناسان نیز در حین کار نیز روزانه بر عملکرد کمباین‌ها نظارت و رفع نقص می‌گردند.

وی با اعلام آمادگی کمیسیون‌های خرید برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان افزود: در این راستا کمیسیون‌های خرید بخش خصوصی و تعاون روستایی با ظرفیت ۷۰ هزارتن در سطح شهرستان فعال شده‌اند.

 مدیر جهاد کشاورزی دلفان یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۶۵ هزار تن گندم از سطح ۲۷ هزار هکتار مزرعه گندم در این شهرستان تولید شده بود.

ساروقی گفت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در استان محسوب می‌شود که هر سال رتبه‌های دوم تا سوم تولیدگندم دربین شهرستان‌های استان را دارد.

شهرستان دلفان با ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی دیم یکی از قطب‌های تولید حبوبات و غلات است.

انتهای پیام/ر

آغاز برداشت گندم در دلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد مرادی سرابز
۲۱:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
به نظرمن رییس هلال احمر شهرستان دلفان به وظیفه خودش در قبال سیل اخیر بی تفاوت بود