روش تهیه کوکوی ۲ رنگ مجلسی برای همه ذائقه‌ها

در این مطلب دستورالعمل تهیه کوکوی دو رنگ که برای پذیرایی از مهمان جلوه خاصی به سفره می‌دهد را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کوکوی دو رنگ از دو نوع کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی تشکیل شده است و برای پذیرایی از مهمان جلوه خاصی به سفره می‌دهد. اگر شما طرز تهیه کوکوسبزی و کوکو سیب زمینی را بدانید ساخت کوکوی دو رنگ برایتان بسیار آسان است. در ادامه دستورات لازم برای تهیه کوکوی دو رنگ را برایتان بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش تهیه کوکوی ۲ رنگ مجلسی برای همه ذائقه‌ها

مواد لازم:
سیب زمینی - یک کیلوگرم
تخم مرغ - ۱۳ عدد
نمک - ۱۲ گرم
فلفل قرمز- ۵/۲ گرم
بکینگ پودر- ۳ گرم
زردچوبه - ۳ گرم
روغن مایع - ۱۵۰گرم
زعفران حل شده در آب جوش - نصف استکان
مواد لازم کوکو سبزی
سبزی کوکو (تره-جعفری-گشنیز) – یک کیلوگرم
تخم مرغ - ۱۲ عدد
نمک - ۱۳ گرم
بکینگ پودر- ۳گرم
فلفل سیاه ۲.۵ گرم
روغن - ۱۵۰ گرم
زردچوبه - ۳گرم

ابتدا سیب زمینی را آب پز کرده و رنده می‌کنیم سفیده تخم مرغ و زرده را از هم جدا و سفیده را با بکینگ پودر خوب هم می‌زنیم تا حسابی پف کند.
زرده را با نمک هم بزنیدتا خوب غلیظ شود، سپس زرده، سفیده و سیب زمینی رنده شده را به همراه نمک، فلفل و روغن و زعفران خوب مخلوط می‌کنیم و بعد در ظرفی نچسب و در دار بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا مغز پخت شود در ادامه سبزی‌های کوکو را خوب شسته و ضدعفونی و خوب ساطوری می‌کنیم.
تخم مرغ‌ها را به همراه نمک، فلفل سیاه زردچوبه، روغن وبکینگ پودر خوب مخلوط می‌کنیم و زمانی‌که کوکوی سیب زمینی کاملا پخته شد مایع کوکوسبزی را روی آن قرار دهید وبا حرارت ملایم صبر می‌کنیم تا کوکوی سبزی هم پخته شود.
زمانی‌که کوکوی سبزی نیز کاملا پخته شد به وسیله در ماهیتابه مایع کوکوی دو رنگ را برمی‌گردانیم به‌طوری که حالا در قسمت زیر کوکوسبزی و کوکوی سیب زمینی در قسمت بالا قراربگیرد و کوکوی سبزی به صورت لوز یا مربع برش می‌دهید و یک در میان تکه‌های برش زده را برمی‌گردانیم و در داخل ظرف مد نظرمان چیدمان می‌کنیم لازم به توضیح است که این کوکوی دورنگ نوعی پیش غذا در مجالس محسوب می‌شود، ولی در منزل به عنوان یک غذای کامل می‌توان استفاده کرد.
نمک این غذای مجلسی زیاد است و برای تهیه آن درحجم کمتر در منزل می‌توانید میزان نمک را کاهش دهید.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

چگونه کوکوی ۲ رنگ درست کنیم؟

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چه خبره 12 تا تخم مرغ. تو این گرونی