رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

۳.۶ میلیون ورزشکار بیمه شده در کشور فعالیت می کنند

رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده رده های سنی مختلف در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  غلامرضا نوروزی  رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی در نشست مجمع سالانه هیأت پزشکی، ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این آمار مربوط به پایان سال ۱۳۹۷ بوده و شامل ورزشکاران مرد و زن رشته‌های مختلف است.

وی بر لزوم تلاش جدی‌تر رؤسا و مسئولان هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها برای ترغیب ورزشکاران شهرستان‌ها و مناطق روستایی برای بیمه کردن خود تأکید کرد.

نوروزی افزود: تعرفه حق بیمه سالانه ورزشکاران کشور در ۲ یا سه سال اخیر ثابت مانده و تغییر چندانی نکرده است.

رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی بیان کرد: نباید هدف اصلی رؤسای هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده باشد بلکه لازم است درصدد ارتقای روزافزون کیفیت خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده به آنان باشند.

نوروزی با اشاره به حرفه‌ای‌تر شدن روز به روز ورزش در دنیا و کشور، عنوان کرد: به همین دلیل می‌طلبد که هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها نیز همپای ورزش حرفه‌ای پیشرفت کنند.

وی ابراز داشت: در این صورت هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها علاوه بر خدمات رسانی بهتر می‌توانند پاسخگویی مناسب‌تری نیز به نیاز‌های پزشکی و درمانی ورزشکاران داشته باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی گفت: بستر‌ها و شرایط لازم برای پیشرفت هر چه بیشتر هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها به لحاظ تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌ها از سوی فدراسیون در حال فراهم شدن است.

نوروزی اظهار داشت: میزان و نحوه دسترسی ورزشکاران تمامی نقاط کشور به امکانات پزشکی و درمانی باید آسان‌تر شود به طوری که هیچ تفاوتی بین شهر‌ها و روستا‌ها نباشد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی مستمر برای ورزشکاران و مربیان از سوی هیأت‌های پزشکی، ورزشی استان‌ها در زمینه مسائل تغذیه‌ای و روانشناسی در ورزش و اهمیت بیمه ورزشی برگزار شود.

رئیس فدراسیون پزشکی، ورزشی بیان کرد: خرید آمبولانس برای هیأت پزشکی، ورزشی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌های کشور به دلیل داشتن هزینه‌های سنگین نگهداری مقرون به صرفه نیست و امکان تحقق آن وجود ندارد.

نوروزی عنوان کرد: تاکنون اقدام‌ها و فعالیت‌های ارزنده‌ای در هیأت پزشکی، ورزشی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده، اما ناکافی به نظر می‌رسد و باید با جدیت تداوم داشته باشد.

وی ابراز داشت: یکی از نتایج مهم این اقدام‌ها افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده کهگیلویه و بویراحمد از ۱۳ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به ۲۷ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ است و استان سال گذشته رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته‌های مختلف دارد.

 انتهای پیام/غ

حرفه‌ای‌تر شدن  ورزش در دنیا و کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.